Odlomak

U V O D

Za uspeh preduzeća potrebno je tehničko – tehnološko znanje, ali i sposobnost da se znanje upotrebi u identifikovanju i zadovoljenju potreba kupaca. Za opstanak i prosperitet preduzeća veoma je bitno da menadžeri budu istovremeno i lideri, odnosno da ne budu kratkovidi u smislu da su orijentisani striktno na proizvod/uslugu, umesto na kupce. Pridobijanje kupaca zahteva filosofiju ponašanja koja preduzeće shvata kao organizam koji stvara i zadovoljava kupce. Suština marketing filosofije je da preduzeća ne proizvode proizvode/usluge, već kupuju kupce.
Za današnja preduzeća imperativ više nije kako doći do kupaca, već kako obezbediti kupcima da dođu do preduzeća. To pitanje rešava marketing komunikacija. Drugim rečima, danas ne postoji dilema da li je potrebna marketing komunikacija, već kakva komunikacija treba da bude, sa kim i koliko često. Značajan broj aspekata vezanih za marketing komunikaciju odnosi se na promociju (engl. advertising). Ostali relevantni aspekti marketing komunikacije su: odnosi sa javnošću, lična prodaja i direktni marketing.

 

Marketing miks

Prodavci koriste različita sredstva kako bi ostvarili marketing ciljeve, odnosno isprovocirali željenu reakciju na ciljanim tržištima. Sredstva marketinga u određenoj kombinaciji predstavljaju marketing miks. Marketing miks obuhvata četiri marketing instrumenta: proizvod, cenu, mesto prodaje i promociju. U literaturi je marketing miks poznat i pod nazivom four P’s, s obzirom da nazivi pomenutih marketing sredstava na engleskom jeziku počinju slovom P (Product – Price – Place – Promotion).
Suština marketing miksa je obezbeđenje efektnog uticaja na marketing kanale i krajnje kupce. Pri tome svi instrumenti nemaju isti stepen izmenljivosti. U kratkom roku mogu se promeniti cene i troškovi promocije, dok se u dugom roku mogu promeniti proizvod i kanali distribucije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari