Odlomak

Uvod

U savremenoj poslovnoj koncepciji jedan od osnovnih faktora uspeha preduzeća je marketing miks. Pod marketing miks konceptom podrazumeva se kombinacija instrumenata kojima se koristi preduzeće da bi se postigao očekivani nivo prodaje na ciljnom tržištu. Četiri glavna instrumenta marketing miksa su: proizvod, cena, promocija i distribucija.

Optimalna kombinacija marketing miksa bitno je uslovljena karakterom delatnosti, odnosno tržištem na kome preduzeće obavlja svoju poslovnu aktivnost. Osnovni cilj marketing miksa je da preduzeću omogući zadovoljenje potreba potrošača, tako da se svi instrumenti integrišu i usmeravaju ka potrošaču.

Promocija kao instrument marketing miksa obuhvata sve aktivnosti između preduzeća i kupaca koje imaju za cilj da se stvori pozitivan stav o proizvodima i uslugama, da se poboljša prodaja ili prihvati neka ideja.

Promocija je efikasna ukoliko i ostali instrumenti marketing miksa ( proizvod, cena i distribucija ) efikasno obavljaju svoju ulogu, odnosno promocija ne može nadoknaditi slabosti u efikasnosti drugih instrumenata.

Osnovni cilj ovog rada je da ukaže na značaj promocije u ukupnom marketing miksu odrećenog preduzeća. Prvi deo rada se odnosi na sam proces promocije, njene ciljeve, strategije i merenje postignutih rezultata. U drugom delu su detaljno obrazložene osnovne aktivnosti promocije. Poslednji deo se odnosi na primenu promocije kao instrumenta marketing miksa u hotelskom preduzeću „JAT-Hoteli Slavija“.

Promocija kao instrument marketing miksa

1. Pojam i uloga promocije

Savremeno poslovanje zahteva da se razvije dobar proizvod, da mu se formira adekvatna cena i da se učini dostupnim ciljnim kupcima. Organizacije takođe moraju i da komuniciraju sa svojim posrednicima, potrošačima i publikom ( javnošću ).

Retko za koji pojam marketingu postoji toliki broj različitih definicija i tumačenja kao za pojam promocija. To je anglosaksonska reč latinskog porekla koja bi se teško mogla prevesti na naš jezik. Treba je shvatiti kao unapređenje plasmana, odnosno kao sistem razmene informacija između potrošača i prodavca. Njen zadatak je da informiše, podseti i ubedi potrošača da reaguje na proizvode organizacije. Reakcija može biti kupovina, promena mišljenja u vezi neke marke ili neka fizička radnja, npr. odlazak u prodavnicu.

Iako nije jedini aspekt marketinga, promocija je ključna marketing aktivnost. Promocija podrazumeva proces masovnog komuniciranja sa potrošačima u cilju povećanja prodaje proizvoda ili usluga. Promocija pokriva sve instrumente za komunikaciju kojima se neka poruka može preneti ciljnoj grupi potrošača.

Komuniciranje se definiše kao prenošenje informacija, razmena ideja i proces uspostavljanja zajedničkog mišljenja. Uspeh komuniciranja zavisi od karaktera poruke, njene informacije, sredine u kojoj se prima, percepcije primaoca i medija koji se koriste za prenos poruke.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari