Zaštita vrsta i njihova staništa
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio ColkaaAnjaJelena 29. jul 2013. Prijavi dokument
UVOD
Reč kurikulum ima koren u latinskoj reči currere koja znači trčati, trčati trku, trka, trkalište (u obliku ovalne staze na kojoj su se odvijale trke rimskih bornih kola). Ključni parametri koji su odredili značenje kasnije izvedene reči curriculum su vreme, putanja, pravila, norme i kriterijumi (trčanja). Otuda je, u svom prvobitnom obliku reč kurikulum imala značenje toka i rasporeda učenja, serije „prepreka i prepona“ (predmeta) u učenju koje se moraju savladati za određeno vreme. Studenti, zbog toga često (i sasvim opravdano), doživljavaju studiranje i ispite kao vlastito učešće u trci.
Istorija obrazovanja ne nudi pouzdana svedočenja o kontiuniranoj i doslednoj upotreba termina kurikulum. U srednjovjekovnoj praksi obrazovanja za redosled učenja po godinama koristio se termin „studium“ i „ordo institutio“ dok je nastavni sadržaj u svakoj godini učenja označavan terminom „curriculum atribus“. U postsrednjovjekovnoj praksi obrazovanja u evropskim zemljama, termin kurikulum se postepeno izgubio, ali je anglosaksonskim ostao u upotrebi, da bi posle drugog svetskog rata, prvenstveo pod uticajem američkih autora, bio ponovo uspostavljen kao deo standardne evropske terminologije u obrazovanju.
Koliko god je termin kurikulum u svom izvornom značenju insistirao na jasnim i omeđenim granicama onoga šzo opisuje (staza, trkalište), toliko je njegovo i istorijsko i savremeno značenje postajalo nejasno, difuzno pa čak i ezoterično. Osim popisa predmeta učenja, kurikulum, je postepeno obuhvatio i druge sadržaje, a prvenstveno školska dokumenta, izveštaje, članke, udžbenike, priručnike i druge ponuđene i preporučene stvari za učenje, što mu je značajno proširivalo sadržaj i menjalo značenje. Porteli navodi da u stručnoj literaturi iz 90-ih godina 20. veka, postoji više od 120 definicija pojma kurikulum, što je verovatno posledica nastojanja da se njegovo značenje ograniči ili da mu se prida potpuno novo. To je navelo neke autore na zaključak da još niko nikada nije uspeo u celini da vidi realan, opipljiv i stvaran entitet, zvani kurikulum.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.