Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio izuzetnanagrada 21. mart 2016. Prijavi dokument
UVODNI DeO
Putem u školu, na posao, izlet prolazi se ulicama, stazama, putuje tramvajem, autobusom i sl. Ulice, ceste, staze, mostovi gde se kreću ljudi, bicikli, automobili, tramvaji i druga vozila nazivaju se putevi. Putevima se može hodati pešice, može se voziti tramvajem, automobilom ili drugim vozilom. Vozila prevoze i različite predmete kao što su hrana, odjeća, uglljen, drvo i ostalo što nam je svakodnevno potrebno za život. Ovo kretanje ljudi i vozila po putevima naziva se saobraćaj. (Kolarević, 1961 god., str.5)
Prema podacima Ujedinjenih nacija u svetu godišnje u saobraćajnim nezgodama strada oko 15,000.000 dece do 14 godina starosti, od toga oko pola miliona smrtno. Postoje ipak razlike, zavisno od razvijenosti zemlje. Tako u razvijenim zemljama u svega 6 % saobraćajnih nezgoda učestvuju deca, dok se u nerazvijenim ovaj procenat penje na 15 %.
Navedeni podaci podstakli su odgovorne za saobraćaj da preduzmu niz mera zaštite dece koje su pokazale da povećavanje broja vozila ne mora da poveća ugroženost učesnika u saobraćaju. U zemljama Evropske zajednice, gde godišnje pogine oko 2.000 dece, prosečan broj poginule dece u saobraćajnim nezgodama u periodu od 1990. do 1997. godine opao je sa 161 na 116 dece, dok je prosečan broj dece pešaka u saobraćajnim nezgodama za isto područje i period opao sa 56 na 40 dece. Zapaža se da su u nerazvijenim zemljama prvenstveno sprečavali najteže saobraćajne nezgode (sa poginulima), a posebno saobraćajne nezgode sa decom. Raznim merama je povećana aktivna bezbednost saobraćaja (smanjena težina saobraćajnih nezgoda). (Kamenov, 2001 god., str.3)
Kada je u pitanju naša zemlja, konstatacija da su saobraćajna kultura stanovništva i disciplina u primeni saobraćajnih propisa niski, nije novost, kao ni činjenica da to dovodi do zabrinjavajuće ugroženosti svih kategorija učesnika u saobraćaju. Poseban problem je što nam je vozni park zastario, a saobraćajnice u lošem stanju, što uz pomenutu nedisciplinu, često ima tragične posledice. Prema stepenu ugroženosti stanovništva u saobraćaju svrstavamo se u zemlje sa najvećim stradanjem ljudi u odnosu na postojeći obim saobraćaja i stepen motorizacije. Bezbednosti dece u saobraćaju se ne poklanja dovonjno pažnje zbog čega je ugroženost dece predškolskog uzrasta i đaka visoka i ima tendenciju porasta.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.