Odlomak

Bičevanje Hrista verovatno najpoznatije Pieroovo delo, ovo malo delo je naslikano za vojvodu od Urbina. Slika se sasstoji iz dva dela, i to levo u pozadini, Hristos stoji u unutrašnjosti kolona, bičevan je pre rimskog Pilata pre njegovog konačnog raspeća. Desno u prvom planu, tri muškarca u renesansnoj odeći stoje u razgovoru, ili neuki ili nesvesni dešavanja iza njih. Ova zagonetna scena podstakla je mnogo rasprava među istoričarima umetnosti o tome šta se tačno prikazuje, identitetima trojice muškaraca u prvom planu i zašto je Piero stavio scenu bičevanja, verovatno glavni predmet slike, u drugi plan.
Čak i uz različita tumačenja koja naglašavaju političke ili teološke analize, svi se slažu oko Pieroove magistarske upotrebe linearne perspektive za stvaranje misteriozne scene. Udaljavanje podnih pločica proteže se duboko u sliku, omogućavajući gledaocu da zamisli da bi mogla da napravi nekoliko koraka napred i uđe na scenu. Čak i ako se dve scene odvijaju u različitim istorijskim trenucima, kao što sugerišu neke teorije, dve su spojene u zauzimanju unutrašnjosti i spoljašnjosti istog prostora. Pierov prikaz poda i stubova je toliko precizan da su naučnici rekonstruisali puni prostor prikazan na slici. Istoričar umetnosti Frederik Hartt nazvao je ovu sliku „konačnom realizacijom ideala drugog renesansnog perioda“, a uticaj Pierove perspektivne kompozicije i zagonetne i neuverljive teme može se videti na nadrealističkim slikama Đorđa de Kirika iz 20. veka.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari