Odlomak

U ovom seminarskom radu biće obrađivana tema „Smirivanje saobraćaja – Zone 30 i ostale mere smirivanja saobraćaja, jednosmerne ulice.“
U drugoj polovini prošlog veka se u Evropi pojavljuju ideje o savremenom održivom razvoju gradova, uticaju susedstva na život građana, zaštiti ulice i uličnog ambijenta od različitih oblika agresivnog delovanja motorizacije. [1]
Interesantno je da se problemom agresivnog delovanja “učesnika u saobraćaju (konjanika, dvokolica, kočija)” bavio još Leonardo Da Vinči u XV veku koji je na svojim crtežima predlagao denevelisanu segregaciju pešačkih tokova od tokova ostalih učesnika u saobraćaju. Evropske zemlje su ove ideje pretočile kasnije u tehničkui i zakonsku regulativu pa se one u Engleskoj i SAD, nazivaju Traffic Calming, u Holandiji Woonerf a u Nemačkoj Zone 30. Zone 30 su postale u domaćoj praksi odomaćene pa se u narednom tekstu koristi termin zone 30. [1]
Zakonska i tehnička regulativa je po ovom pitanju veoma skromna kada je u pitanju Srbija. Pojedine mere koje pripadaju merama iz domena zona 30 su definisane našim standardima. Bez obzira na nepostojanje detaljne tehničke i zakonske regulative.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 33 stranica
  • Tehničko regulisanje saobraćaja -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Saobraćajni fakultet  

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari