Odlomak

Uvod:

U nasem okruzenju svaki predmet moze posluziti za analizu svetlosti i senke, sve sto nas okruzuje ima svetlost i senku, u prirodi svaki predmet dobija svetlost od sunca. Svetlost nekog predmeta ce zavisiti od njegove fizicke karakteristike koliko ce upijati, zadrzati odnosno odbijati svetlost kao I od prostiranja svetlosti ali I od cinjenice da li je okolina ravnomerno ili neravnomerno osvetljena. Senka moze biti bacena od predmeta ili licna tj.vezana za oblik I formu. Bacena senka je zapravo oblik predmeta. Senku koja se iznenada pojavljuje stvarajuci iznenadjenje u gledaocu kao izrazajni elemenat koristi filmska ili pozorisna umetnost.

Pojam svetlosti i senke

Izvor svetlosti je bitan za kompoziciju slike, jer odredjuje njen centar I daje akcenat vizuelnom prizoru, moze da naglasi vaznost I prostornu orijentaciju.
Sencenje moze krenuti od konture celog prostora sa postepenim slabljenjem intenziteta da bi u centralnom delu prepustilo mesto punoj svetlosti. Cesto slikari svetlosti koriste da bi razdvojili predmete na mestima gde se oni dodiruju ili preklapaju. Ovo bi bilo apstraktno koriscenje ovog izrazajnog sredstva I nije prirodni efekat svetlosti.
Svetlina je odredjena kolicina svetlosti ali moze znaciti I tonsku razliku medju bojama. Razlike u svetlinama tj. Valerima mogu biti postepeni (gradacija) ili kontrastni. Svetlije I tamnije povrsine slike se naizmenicno izmenjuju u razlicitim intervalima.
Ona umetnicka dela kod kojih je izrazen veliki interval, tj. valeri su kontrastni pripadaju tzv. durskom valerskom kljucu.

Rating: 1.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Grafički dizajn

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari