Faze životnog ciklusa preduzeća
Objavio Rajko89 22. novembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio ina.vu 25. mart 2015. Prijavi dokument
UVOD
U ovom radu obradićemo temu tržišne vrednosti robe i tržišne cene robe. Da bi smo mogli da pričamo o samoj tržišnoj ceni i vrednosti moraćemo da prvo definišemo sam pojam robe, šta je to roba, od kojih elemenata se sastoji i koji faktori utiči na njeno nastajanja.
Nakon utvrđivanja i određivanja definicije robe obradićemo prvo pojam tržišne vrednosti robe, videćemo koji sve faktori utiči na njeno određivanje, definisaćemo sam pojam tržišne vrednosti robe i navešćemo neke primere na kojima ćemo moći lakške da razumemo nastanak tržišne vrednosti robe.
Pošto budemo utvrdili tržišnu vrednost robe prećićemo na utvrđivnje tržišne cene robe. Videćemo koja je povezanost između tržišne cene i vrednosti robe. na koji način se određuje tržišna cena robe i koji su njeni elementi. Nakon toga ukazaćemo i na značaj konkurencije kao neizostavnog faktora koji određuje tržišnu cenu robe.
I POJAM ROBE
Roba je jedan od najznačajnijih društveno-ekonomskih kategorija. Roba je takva vrsta kategorije koja je pratila čovekov razvoj od prvobitnih zajednica pa do danas. Da bi smo mogli da odredimo u radu njenu tržišnu vrednost i tržišnu cenu moramo da je definišemo. Roba predstavlja proizvod ljudkskog rada, masovnog karaktera koji zadovoljava neku ljudsku potrebu, ali ne i proizvođača, i koja se razmenjuje podsredstvom tržišta. Ova definicija sadrži pet elemenata koji moraju da postoje istovremeno.
Prvi element je taj da je roba proizvod ljudskog rada i sve što čovek proizvodi može biti roba.
Drugi element je to da je roba masovan proizvod ljudskog rada, roba se proizvodi u večim količinama i nije bitno koliko je uloženo u masovnu proizvodnju robe.
Kao treći element roba mora imati kosirno svojstvo, mora da zadovolji neku ljudksu potrebu.
Četvrti element znači da korisna svojstva robe su namenjena za zadovoljenje potreba drugih, a ne samog proizvođača, da bi proizvodio robu, mora proizvoditi ne samo upotrebnu vrednost za druge.
Peto, roba se mora iznositi na tržište, roba koja se nalazi na tržištu potrvđuje da je ispunila druge uslove.
II TRŽIŠNA VREDNOST ROBE
Da bi se utvrdila tržišna vrednost robe potrebno je pronaći zajednički imenitelj za sva različita individualna radne vremena za proizvodnju jedinice iste vrste robe. Taj zajednički imenitelj je društveno potrebno radno vreme. Društveno potrebno radno vreme je ono vreme koje se iziskuje da bi se uz normalne uslove proizvodnje i prosečan stepen umešnosti i intezivnosti rada izradila bilo koja upotrebna vrednost. Tržišna vrednost robe se utvrđuje prosečnom količinom apstraktnog rada neophodnim za njenu proizvodnju, pa je otuda vrednost izraz za velinu vrednosti robe. Formiranje tržipne cene robe možemo da prikažemo na tabeli.
Objavio Rajko89 22. novembar 2024.
Objavio Rajko89 22. novembar 2024.
Objavio Stefana Kovacevic 22. novembar 2024.
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio aventurin 25. novembar 2024.
Objavio prodidz1 25. novembar 2024.
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio MimaBJ24 29. novembar 2024.
Objavio aventurin 25. novembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.