Odlomak

UVOD

Uloga vaspitača unapređivanje socijalnog ponašanje dece uvrtiću je ne samo delikatna i složena već u svojoj suš tu procesu ukljičivanje u grupi dete prolazi kroz više faze. U živom i dinamičnom procesu vaspitno-obrazovnog rada u predškolskoj ustanovi vaspitač svakodnevno rješava pedagoške probleme u vezi s individualnim i grupnim pedagoškim situacijama. Suština ove stvaralačke kojima se one rješavaju. Zbog toga je rad vaspitača praćen stalnim posmatranjem i analizom ponašanja svakog djeteta. Praćenje novina i naučnih dostignuća daje njegovom stvaralaštvu podsticaje i sadržaje. Prema tome, vaspitač je i kreator vaspitno-obrazovnog procesa i u okviru tog procesa on djeluje kao voda, saradnik, savjetnik i roditelj.
S druge strane, povezivanje predškolske ustanove s porodicom, školom i društvom proširuje djelatnost vaspitača. Sarađujući s porodicom, on doprinosi razvijanju svjesti o značenju pravilnog porodičnog vaspitanja, deluje na pedagoško uzdizanje i prosvećivanje roditelja. Prema tome, vaspitač ima ulogu porodičnog saradnika, konsultanta i savjetnika, koji zajedno s roditeljima rešava konkretne pedagoške situacije da bi se uspešno ostvarili zadaci predškolskog vaspitanja.
Čvršće povezivanje predškolskog vaspitanja s osnovnom školom proširuje njegove vaspitno-obrazovne zadatke, a u isto vreme čini njegovu ulogu još značajnijom i društveno veoma odgovornom. Osim toga, kao član svoje radne zajednice i sredine u kojoj živi, vaspitač obavlja razne društveno-kulturne funkcije, učestvuje u društvenom i javnom životu, pokreće kulturno-prosvetne akcije u vezi s proširavanjem i unapređenjem rada predškolskih ustanova, s kulturno-zabavnim životom predškolske djece koja žive u porodicama, sarađuje s raznim društvenim i omladinskim organizacijama nastojeći da predškolska ustanova u punom smislu postane sastavni dio društvenog života.
Dijete treba da se oseća prihvačeno da se oseća dovoljno sigurno i prihvaćeno.

1. TEORIJSKI PRISTUP PROBLEMU

U narednom izlaganju ću kroz definisanje osnovnih pojmova objasniti suštinu i srž rada, navesti ključne naslove i prikazatti bitnosti koje su vezane za samu temu ovog rada, te obrazložiti pojmove ličnosti vaspitača, karakter vaspitača, emocionalna stabilnost vaspitača, tipoligija autoriteta vaspitača, uloga vaspitača u organizaciji vaspitno-obrazovnog procesa. Sam teorijski pristup problemu podrazumijeva da treba biti suštinski jasan i decidan, te baziran na pojašnjenju same teme istraživačkog rada.
1.1 Definisanje pojmova
Definisanje osnovnih pojmova podrazumijeva ukratko izlaganje one materije koja će biti zastupljena kroz cijeli rad, te na taj način davati precizniji tok razumijevanja izlaganja složenosti problema u konkretnom slučaju ličnosti vaspitača, karakter vaspitača, emocionalna stabilnost vaspitača, tipoligija autoriteta vaspitača, čemu su najviše posvećeni i kako to vaspitač može pozitivno uticati na život djece.
1.2 Ličnost vaspitača
Vaspitač je osoba koja brine o djeci tokom njihovog boravka u predškolske ustanove. ,koja ih neguje, obrazuje i usmerava na pravi put od samog početka života. Složena i odgovorna funkcija vaspitača pretpostavlja određene lične osobine, sposobnosti i znanja kao uslov za njegovo uspješno djelovanje. Iako je značaj ličnosti vaspitača opšte priznat, istraživanja ovog problema javljaju se tek u toku poslednjih decenija našeg stoljeća. Posebno su značajne studije i empirijska istraživanja faktora koji uslovljavaju uspjeh vaspitača i teorijski radovi koji se bave proučavanjem psiholoških osobenosti i pedagoških sposobnosti vaspitača (Kamenov, 1999).

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Naučni radovi

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari