Odlomak

UVOD

Istorijske promene deo su vremena u kome danas živimo, i većina tih promena je odraz današnje situacije u celokupnom svetu. Kraj drugog milenijuma obeležen je dramatičnim promenama i globalizacijom koju je donela industrijska revolucija i iz osnova promenila civilizaciju. Time je omogućeno da čovek u potpunosti zavlada ovomo našom planetom, planetom Zemljom.
Dominacijom komunikacije i informatičkih tehnologija dolazi do kolapsa mnogih opštih društvenih principa i pravila koji su se godinama pre toga poštovali. Prema prognozama, zbog kretanja tranzicije industrijske prema informatičkoj ekonomiji, XXI vek proglašen je vekom informatike, komunikacija i medija.
Karakteristika XIX i XX veka jeste nagli industrijski razvoj zbog kog je kvalitet o kome ću govoriti u ovom radu gurnut u stranu, a vodeću ulogu u uspešnom poslovanju dobijaju obim proizvodnje i produktivnost. Međutim, još jedna od prognoza govori da bi, dok je XIX vek obeležen razvojom prirodnih nauka, a XX vek razvojom društvenih i organizacionih nauka, XXI vek bi mogao biti obeležen kvalitetom i stalnom čovekovom težnjom za višim standardom.
Od nastanka civilizacije za kvalitet se može reći da je bio jedan od najvažnijih pokazatelja svih vidova poslovanja među ljudima. Danas, kvalitet blago rečeno dominira kriterijumima kupaca prilikom izbora isporučioca, a novi koncept kvaliteta smatra se superiornom metodom za reformu menadžmenta.
Za kvalitet možemo reći da je skup svih onih osobina proizvoda ili usluge koji najbolje zadovoljava potrebe, zahteve i očekivanja kupca (Juran, definicija ISO). Novi koncept kvaliteta za razliku od tradicionalnog pristupa obezbeđuje povećanje prodaje uz istovremeno sniženje ukupnih troškova poslovanja. Nova filozofija donosi revolucionarne promene, a kvalitet prilikom tih promena predstavlja prelazak sa odnosa konfrontacije na odnos participacije u svim vidovima čovekovog delovanje.
Poslednjih 50 godina ništa značajno se nije dogodilo u oblasti kvaliteta. Ako bi da izdvojimo nešto najznačajnije, onda bi to bez sumnje bio spektakularni uspeh nekoliko japanskih preduzeća koji se prepisuju nadmoćnom kvalitetu njihovih proizvoda i usluga, zbog čega se ovaj visoki kvalitet konkurenciji stavlja u poziciju tešku za kopiranje. Teoriju menadžmenta utemeljio je Amerikanac Šuhart, 1931. godine, da bi tu istu teoriju, kasnije, u Japanu uveli Deming i Juran. Teorija se pola veka kasnije proširila po čitavom svetu pod raznim nazivima (TQC, TQM…) o kojima ću govoriti u daljem nastavku rada.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari