Odlomak

1. UVOD

Kako bi se definisali dobri marketing planovi nekog preduzeća i da bi se donele prave odluke o marketing miksu, veoma je bitno da se istraži, pre svega, ponašanje potrošača. U tom procesu treba istražiti karakteristike potrošača, kao i sve što utiče na njih prilikom odlučavanja o kupovini, kao i njihove potrebe potrošača, način života i sl. Analiza potrošača služi da preduzeća utvrde ko, šta i kako kupuje da bi svoje proizvode i usluge uskladili sa tim. Kada se identifikuje ciljno tržište i njegove potrebe, radi se na tome da se nezadovoljstvo potrošača svede na minimum i da se poboljša poslovanje u odnosu na konkurenciju.
U zavisnosti od kupovne moći potrošača, zavisi i njhova spremnost za potrošnju. Pored kupovne moći, na spremnost za potrošnju utiču i brojni elementi marketing ponude. Jedni utiču na kupovinu specifičnih proizvoda, a drugi pak, na potrošnju uopšte. Medjutim, cena proizvoda, kao i odnos cena proizvoda i supstituta, utiču na sve osobe. Zadovoljstvo potrošača na osnovu ranijeg korišćenja proizvoda, ili očekivano zadovoljstvo u budućnosti, može da utiče na želju da se kupe drugi proizvodi. Kvalitet proizvoda, zadovoljstvo potrošača, kao i brojni psihološki i sociološki faktori utiču na zadovoljstvo potrošača.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari