Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio ljuta 28. februar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Za efikasno funkcionisanje turističkog tržišta neophodni su posrednici među svim učesnicima, u poslovanju. Turističke agencije predstavljaju najrasprostranjeniji oblik posredovanja između turističke tražnje i ponude. Turističke agencije su privredno preduzeće koje usluge trećih preduzeća, potrebnih za putovanje i boravak, posreduje turistima ili te usluge nudi u posebnim kombinacijama kao nove sopstvene usluge. Jedan od važnijih partnera turističke agencije jeste, upravo, hotelsko preduzeće (zajedno sa ugostiteljstvom) koje pruža usluge smeštaja, ishrane i pića turistima, odnosno sve neophodne uluge kako bi se zadovoljila turistička potreba sa jedne strane i ostvarili pozitivni rezultati poslovanja sa druge.
TEHNOLOŠKA USLOVLJENOST I ZAJEDNIČKI EKONOMSKI INTERESI TURISTIČKIH AGENCIJA I HOTELIJERSTVA
Turističke agencije i hotelska preduzeća su najvažniji partneri u poslovanju na turističkom tržištu. Predmet njihove saradnje jesu osnovne vrste usluga koje nudi hotelijersko preduzeće: noćenje sa doručkom, polupansion (noćenje, doručak i jedan od glavnih obroka – ručak ili večera) i pun pansion (noćenje i sva tri obroka). Moguće je da turistička agencija želi da korisnicima svojih usluga obezbedi samo obrok u hotelu, pa stoga angažuje samo restoranske kapacitete hotela. Bitno je istaći da ugostiteljski kapaciteti, a u okviru njih I hotelski, predstavljaju nezamenljivi deo savremene usluge koju pruža turistička agencija. To svedoči o tehnološkoj isprepletenosti poslovanja ovih preduzeća, odnosno o upućenosti jednih na druge u okviru poslovanja.
Upućenost ovih preduzeća na saradnju prositiče iz zajedničkih ekonomskih interesa.Oni podrazumevaju saradnju koja treba da bude korisna i, po mogućstvu, dugotrajna, a počivana međusobnom razumevanju i poverenju. Turističke agencije moraju u ovom poslovnom odnosu, da budu sigurne u kvalitet usluga koje pružaju hotelska preduzeća. To je osnova da korisnici usluga turističkih agencija budu zadovoljni, iz čega i proizilazi i ekonosmki uspeh turističke agencije na dugoročnoj osnovi.
Ukoliko hotelsko preduzeće ne obezbedi odgovarajuću uslugu kako je to garantovala turistička agencija, onda ona snosi posledice (bilo da je nastupila kao posrednik u prodaji, bilo kao stvaralac sopstvenog aranžmana).
Hotelsko preduzeće je zainteresovano za saradnju sa turističkim agencijama pre svega zbog boljeg korišćenja kapaciteta. U tom slučaju, postoji i raskorak između potreba hotelskog preduzeća i turističke agencije. Naime, turističke agencije žele saradnju posebno urazdobljima najvećeg usredsređenja turističkog prometa tj. kad je glavna sezona.
S druge strane, hotelska preduzeća u tom razdoblju i nemaju većih problema sa prodajom kapaciteta.Potrebno je stoga uravnotežiti ove dve tendencije i naći osnove za saradnju u celogodišnjem periodu, i to ukoliko je moguće, na dugoročnoj osnovi.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.