Odlomak

UVOD
Po opštim obrazovnim komponentama, tokovima i ishodima, sportski trening je veoma sličan nastavi i odvija se, kao i nastava, po didaktičkim zakonitostima. Na uspješnost sportskog treninga utiču mnogi međusobno zavisni indirektni faktori. Pored njih utiču i sljedeći direktni faktori:
1. učesnici sportskog treninga,
2. trener,
3. programski sadržaj treninga i
4. materijalno-tehnička osnova treninga.
Sportski trening je didaktički utemeljen proces obučavanja i učenja usmjeren na usavršavanje motornih i funkcionalnih mogućnosti organizma, kao i na razvijanje moralnih, radnih, emocionalnih i estetskih kvaliteta.
U sportskom treningu se ostvaruju sljedeći zadaci:
1. obrazovni ili materijalni zadaci (sticanje sportskih znanja, usavršavanje psihomotornih vještina, učvršćivanje motoričkih navika…);
2. funkcionalni ili razvojni zadaci (razvoj fizičkih i stvaralačkih sposobnosti karakterističnih za određenu sporstku disciplinu…) i
3. vaspitni ili odgojni zadaci (formiranje voljnih i karakternih osobina, razvijanje radnih navika, formiranje vrijednosnih orijentacija, njegovanje estetskog senzibiliteta…).

DIDAKTIČKI PRINCIPI SPORTSKOG TRENINGA

Didaktički principi treninga su opšta načela, osnovni zahtjevi kojih se trener pridržava kao glavnih smjernica u planiranju i realizaciji trenažnog procesa. Poštovanjem tih principa uvažavaju se zakonomjernosti sticanja znanja, usvajanja navika, razvoja sposobnosti i formiranja poželjnih osobina ličnosti. Polazeći od različitih kriterija, pojedini autori vrše izbor i obrazloženje didaktičkih principa treninga identičnog ali i različitog naziva i sadržaja.
Prema tome imamo sljedeće vrste klasifikacija:
1.princip vaspitnosti,
2.princip prilagođenosti treninga uzrastu sportista,
3.princip sistematičnosti i postupnosti,
4.princip očiglednosti,
5.princip individualizacije,
6.princip doživljaja,
7.princip kreativnosti (Čokorilo, 1994. str.200-204).
„Najčešće isticani didaktički principi sportskog treninga su:
1. princip naučne zasnovanosti treninga,
2. princip individualizacije i socijalizacije,
3. princip očiglednosti i apstraktnosti,
4. princip stimulativnosti i stvaralačke aktivnosti,
5. princip postupnosti i sistematičnosti,
6. princip ekonomičnosti i racionalnosti i
7. princip ponavljanja, vježbanja i vrednovanja“ (Ilić, 2003. str.140).

Rating: 1.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari