Uticaj medija na decu
Objavio ivanica003 11. decembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio Nemanja32 16. mart 2015. Prijavi dokument
UVOD
Po opštim obrazovnim komponentama, tokovima i ishodima, sportski trening je veoma sličan nastavi i odvija se, kao i nastava, po didaktičkim zakonitostima. Na uspješnost sportskog treninga utiču mnogi međusobno zavisni indirektni faktori. Pored njih utiču i sljedeći direktni faktori:
1. učesnici sportskog treninga,
2. trener,
3. programski sadržaj treninga i
4. materijalno-tehnička osnova treninga.
Sportski trening je didaktički utemeljen proces obučavanja i učenja usmjeren na usavršavanje motornih i funkcionalnih mogućnosti organizma, kao i na razvijanje moralnih, radnih, emocionalnih i estetskih kvaliteta.
U sportskom treningu se ostvaruju sljedeći zadaci:
1. obrazovni ili materijalni zadaci (sticanje sportskih znanja, usavršavanje psihomotornih vještina, učvršćivanje motoričkih navika…);
2. funkcionalni ili razvojni zadaci (razvoj fizičkih i stvaralačkih sposobnosti karakterističnih za određenu sporstku disciplinu…) i
3. vaspitni ili odgojni zadaci (formiranje voljnih i karakternih osobina, razvijanje radnih navika, formiranje vrijednosnih orijentacija, njegovanje estetskog senzibiliteta…).
DIDAKTIČKI PRINCIPI SPORTSKOG TRENINGA
Didaktički principi treninga su opšta načela, osnovni zahtjevi kojih se trener pridržava kao glavnih smjernica u planiranju i realizaciji trenažnog procesa. Poštovanjem tih principa uvažavaju se zakonomjernosti sticanja znanja, usvajanja navika, razvoja sposobnosti i formiranja poželjnih osobina ličnosti. Polazeći od različitih kriterija, pojedini autori vrše izbor i obrazloženje didaktičkih principa treninga identičnog ali i različitog naziva i sadržaja.
Prema tome imamo sljedeće vrste klasifikacija:
1.princip vaspitnosti,
2.princip prilagođenosti treninga uzrastu sportista,
3.princip sistematičnosti i postupnosti,
4.princip očiglednosti,
5.princip individualizacije,
6.princip doživljaja,
7.princip kreativnosti (Čokorilo, 1994. str.200-204).
„Najčešće isticani didaktički principi sportskog treninga su:
1. princip naučne zasnovanosti treninga,
2. princip individualizacije i socijalizacije,
3. princip očiglednosti i apstraktnosti,
4. princip stimulativnosti i stvaralačke aktivnosti,
5. princip postupnosti i sistematičnosti,
6. princip ekonomičnosti i racionalnosti i
7. princip ponavljanja, vježbanja i vrednovanja“ (Ilić, 2003. str.140).
Objavio ivanica003 11. decembar 2024.
Objavio anjetina0105 02. decembar 2024.
Objavio anjetina0105 13. novembar 2024.
Objavio ivanica003 11. decembar 2024.
Objavio Anastasija25 11. decembar 2024.
Objavio TeodoraStreber12 11. decembar 2024.
Objavio ivanica003 11. decembar 2024.
Objavio Anastasija25 11. decembar 2024.
Objavio Majizam 11. decembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.