Odlomak

 

1.Uvod

Naslovna tema ovog rada pisana je s namerom da se objasni i približi pojam društvene mreže i da čitaoci uvide prednosti i nedostake društvenih mreža o kojima do sada nisu bili informisani. U radu smo se fokusirali na društvene mreže čiji je cilj da povežu ljude i održe komunikaciju među njima, a upravo su one trenutno i najpopularnije na internetu. Jedan od najinteresantnijih i najrasprostranjenijih fenomena današnjice su društvene mreže na Internetu. Reč je o besplatnim on-line servisima koji korisnicima omogućavaju raznovrsne vidove komunikacije sa svetom i mogućnosti vlastite prezentacije, besplatno postavljanje video klipova, fotografija, pisanje blogova, igranje igara i druge korisne ili manje korisne aktivnosti koje nude ove mreže.
Najpoznatije svetske Internet društvene mreže, svakako su: Facebook, MySpace i Twitter. Društvene mreže su noviji fenomen u Internet sferama. Reč je, zapravo, o besplatnim on-line servisima za sve korisnike. Kod aplikacija za društveno umrežavanje, preduslov za povezivanje je izrada vlastitog profila koji može uključivati lične podatke, podatke o obrazovanju, interesima, sklonostima, hobijima i druge. Neke od njih može upisati sam korisnik, dok se deo može generisati automatski. Društvene mreže omogućuju pojedincima i neku vrstu anonimnosti pri kontaktu s drugim osobama, iako su na korisničkim profilima ispisane određene lične informacije. Jedna od prednosti društvenih mreža je jednostavnost i lakoća pristupanju nepoznatoj osobi i to samo prema zajedničkim interesovanjima.
Rad je podeljen u niz poglavlja koja pojedinačno pokazuju značaj u razvoju i primeni društvenih mreža. U drugom poglavlju je opisan pojam i razvoj društvenih mreža kao i istorijat Internet pretraživača.
Treće poglavlje posvećeno je društvenoj mreži MySpace. U ovom poglavlju su opisani prednosti i nedostaci ove društvene mreže kao i njen razvoj i korišćenje u Srbiji i svetu.
Četvrto poglavlje opisuje najkorišćenije društvene mreže današnjice. Peto poglavlje takođe opisuje društvenu mrežu MySpace kao i njegove karekteristike. Šesto poglavlje opisuje profil društvene mreže MySpace.

2. Pojam i razvoj društvenih mreža

Društvene mreže su oblik ljudske interakcije pri kojoj se putem postojećih poznanika upoznaju nove osobe radi ostvarivanja društvenih ili poslovnih kontakata. Prednost društvenih mreža je to što korisnicima omogućuju komunikaciju bez istovremene fizičke prisutnosti sa sagovornikom. Prilikom kreiranja korisničkog profila na društvenim mrežama često se od korisnika zahtevaju lične, ponekad i poverljive informacije. Iz tog razloga bi društvene mreže trebalo da informišu potencijalne korisnike o preuzimanju rizika pre nego oni otvore vlastiti profil.

Slika 2.1 Logo društvene mreže MySpace
Društvena mreža je vrsta Internet servisa, koji se najčešće javlja u obliku platforme, prozora ili Web-stranice. To je Internet prostor, koji služi za međusobno povezivanje korisnika. Društvena mreža je društvena struktura sastavljena iz više čvorova koju čine pojedinci i organizacije koje povezuju istovetni ciljevi i interesi. Povezanost se ostvaruje na različitim nivoima i u različitim obimima, pa se pojavljuju finansijski interesi, zajednička sportcka interesovanja, uspostavljanje sličnosti i različitosti na svim socijalnim ravnima. Čvorovi su akteri unutar mreže, a relacije su veze između čvorova, na ovaj način društvena mreža funkcioniše.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari