Izrada kolica za strugotinu MIG/MAG metodom
Objavio bojann998 18. april 2024.
Maturski Radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio vladimir3388 09. februar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Učešće drumskog transportnog sektora u obavljanju transporta robe je veoma visoko.Procenjuje se da drumski transport u Evropskoj uniji učestvuje sa više od 70% u ukupnom obimu prevezenog tereta,a ovaj podatak se može primeniti i na ostale razvijene zemlje.Kod nas,i u zemljama u razvoju uopšte,ovaj procenat je znatno veći.
Telematika je tehnologija koja je sastavljena iz informatičke i komunikacione tehnologije, koja tehnološki objedinjuje područja telekomunikacija i informatike. Telematika je pojam koji može da ima različite definicije u zavisnosti od tržišta ili sektora u kome se koristi, pa je tako telematika, takođe, pojam koji podrazumjeva korišćenje kompjutera za kontrolu i nadziranje daljinskih uređaja ili sistema. U drumskom transportu pod pojmom daljinski uređaji koji se kontrolišu i nadziru podrazumjevaju se solo, vučna i priključna vozila.
Osnovni zadatak svakog transportnog preduzeća je pružanje transportnih usluga. Transportnu uslugu potrebno je obaviti sa što nižom cijenom koštanja transporta, koja nastaje kada je obezbjeđena maksimalna proizvodnost transportnih sredstava. Nivo proizvodnosti rada transportnih sredstava zavisi u velikoj mjeri od organizacije transportnog procesa, stepena zaposlenosti voznog parka kao i od nivoa tehničke ispravnosti vozila, odnosno sposobnosti voznog parka za rad. Dakle, kada je riječ o telematici u drumskom transportnom sistemu zapravo se radi o inteligentnoj kombinaciji između upravljačkih centrala i automobilskih kompjutera, koji treba da se stara za tečno odvijanje saobraćaja i ujedno da ga učini sigurnijim i ekološki čistijim.Telematski sistemi u vozilima se mogu iskoristiti u različite svrhe, kao što su prikupljanje podataka o vožnjama, upravljanje prevoznim procesima, praćenje lokacije vozila, pronalaženje ukradenih vozila, pružanje usluge davanja informacija vozačima o putanjama kretanja vozila i sl. Na tržištu postoji veliki broj proizvođača telematskih sistema i drugih kompanija koje pružaju usluge ovog tipa, te se usled toga pojavljuju proizvodi različitih mogućnosti i cena. Upravo zbog toga je važno da se prilikom izbora dobavljača ove opreme razmotri njihov proizvod u cjelini i da se tom prilikom odluke ne donose na osnovu atraktivnosti opreme u vozilima ili spoljašnjeg izgleda, nego je potrebno prilikom izbora komponenti i vrste telematskog sistema razmotriti sve mogućnosti koje oni nude.
Po opremljenosti s telematskom opremom trenutno prednjače SAD, zatim ih prati zapadna Evropa, dok su telematski najmanje opremljena vozila koja se sreću na Japanskom tržištu i ako ovo tržište predstavlja uzor na području mobilnih komunikacija i zabavne elektronike.U mnogim evropskim zemljama se trenutno radi na razvoju nacionalnih telematskih sistema.
TAHOGRAF
Tahografi predstavljaju uređaje koji su namenjeni praćenju eksploatacije vozila i rada članova posade.
Njihove osnovne funkcije su:
Prema konstrukciji tahografi se mogu podeliti na:
Mehanički tahografi informaciju o putu dobijaju preko okretanja gipkog vratila. Elektronski prihvataju i obrađuju elektronske impulse, čija frekvencija predstavlja trenutnu brzinu.
Digitalni tahografi (slike 2.1.,2.2. i 2.3.)od davača brzine,koji se nalazi na diferencijalu vozila,dobijaju kodiranu informaciju koja osim podataka o brzini i putu sadrži i kontrolne šifre,kako bi se izbegla mogućnost mahinacija na impulsnim vodovima.
Kao u svim ostalim granama tehnike,i u ovom delu se ostvaruje neprekidno povezivanje zahteva korisnika i tehničkih mogućnosti koje su uslovljene trenutnim nivoom razvoja nauke i tehnologije.Pravilnicima Evropske unije kao merni instrument na novim vozilima predviđa se digitalni tahograf koji mora biti u mogućnosti da precizno registruje,zapamti,prikaže i odštampa,između ostalog,sledeće veličine:
• Registrovanje i pamćenje u memoriji:
• Pamćenje na vozačkoj kartici:
• Registrovanje i pamćenje u slučaju dva vozača:
• Prikaz i štampanje podataka(na papirnoj traci ili dijagramskom listicu),po zahtevu ovlašćenog lica,svih aktivnosti vozača u prethodnih 28 kalendarskih dana.
Objavio bojann998 18. april 2024.
Objavio bojann998 18. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.