Gradske saobraćajnice
UVOD
Kao ilustracija obima zadatka vangradskih i gradskih sistema saobraćaja može poslužiti podatak da se danas u našoj zemlji praktično 2/3 putovanja ljudi obavlja javnim gradskim saobraćajem, a samo 1/3 međugradskim sistemima.
U prikaz nisu uključeni individualni vidovi prevoza .
Najveći broj gradova u našoj zemlji se nalazi u fazi kontinualnog širenja i to po koncentričnim krugovima, što u sobraćajno – urbanističkom pogledu izaziva niz problema:
• povećanje dužina putovanja – sve manji broj kretanja može da se obavi pešice ili biciklom,
• prostorna i vremenska koncentracija saobraćajnih tokova izaziva zagušenja i bitno smanjenje brzina kretanja na glavnim pravcima,
• prostorno širenje grada nije praćeno srazmernim zahvatima u saobraćajnoj osnovi usled istorijskog urbanog nasleđa ili prirodnoh ograničenja, što pogoduje korišćenju putničkih automobila. Time se brzo uvećava broj vozila na relativno ograničenom prostoru.
ALTERNATIVE BUDUCEG RAZVOJA
• Kontinualno širenje urbanih sadržaja – predstavlja najslabije rešenje u ekonomskom, prostornom, ekološkom, a posebno u saobraćajnom pogledu. Formira se monocentričan grad sa izrazitom prostornom koncentracijom kretanja svim sredstvima prevoza.
• Koridorski razvoj locira gradske sadržaje duž glavnih saobraćajnih koridora, a najveće intenzitete koncentriše oko čvorova odnosno stanica. Monocentričnost se smanjuje, budući da saobraćajni koridori nude dobru pristupačnost delovima teritorije izvan centralnog područja, što je uslov za narastanje sekundarnih centara.
• Sekundarne aglomeracije se zasnivaju na ograničenju širenja glavne gradske aglomeracije i odsmišljenom formiranju kompletno opremljenih naselja i gradova (10.000 – 100.000 stanovnika) sa svojim centrima. Uslov za ovakav prostorni koncept razvoja je dobra veza sa glavnom gradskom aglomeracijom. Ovakav koncept je najpovoljnije rešenje u savremenoj urbanističkoj praksi, ali sadrži latentnu opasnost da, ukoliko nema kontrole, preraste u koridorski razvoj, a zatim u kontinualni.
Više u Saobraćaj
Vozač motornih vozila
- Saobraćaja
- 28 stranica
Saobraćaj
- Geografija
- Građevinski fakultet, Subotica · Kovačica
- 15 stranica
Isprave u carinskom postupku
- carinski postupak
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica