Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio Noel22 11. april 2014. Prijavi dokument
UVOD
Kao ilustracija obima zadatka vangradskih i gradskih sistema saobraćaja može poslužiti podatak da se danas u našoj zemlji praktično 2/3 putovanja ljudi obavlja javnim gradskim saobraćajem, a samo 1/3 međugradskim sistemima.
U prikaz nisu uključeni individualni vidovi prevoza .
Najveći broj gradova u našoj zemlji se nalazi u fazi kontinualnog širenja i to po koncentričnim krugovima, što u sobraćajno – urbanističkom pogledu izaziva niz problema:
• povećanje dužina putovanja – sve manji broj kretanja može da se obavi pešice ili biciklom,
• prostorna i vremenska koncentracija saobraćajnih tokova izaziva zagušenja i bitno smanjenje brzina kretanja na glavnim pravcima,
• prostorno širenje grada nije praćeno srazmernim zahvatima u saobraćajnoj osnovi usled istorijskog urbanog nasleđa ili prirodnoh ograničenja, što pogoduje korišćenju putničkih automobila. Time se brzo uvećava broj vozila na relativno ograničenom prostoru.
ALTERNATIVE BUDUCEG RAZVOJA
• Kontinualno širenje urbanih sadržaja – predstavlja najslabije rešenje u ekonomskom, prostornom, ekološkom, a posebno u saobraćajnom pogledu. Formira se monocentričan grad sa izrazitom prostornom koncentracijom kretanja svim sredstvima prevoza.
• Koridorski razvoj locira gradske sadržaje duž glavnih saobraćajnih koridora, a najveće intenzitete koncentriše oko čvorova odnosno stanica. Monocentričnost se smanjuje, budući da saobraćajni koridori nude dobru pristupačnost delovima teritorije izvan centralnog područja, što je uslov za narastanje sekundarnih centara.
• Sekundarne aglomeracije se zasnivaju na ograničenju širenja glavne gradske aglomeracije i odsmišljenom formiranju kompletno opremljenih naselja i gradova (10.000 – 100.000 stanovnika) sa svojim centrima. Uslov za ovakav prostorni koncept razvoja je dobra veza sa glavnom gradskom aglomeracijom. Ovakav koncept je najpovoljnije rešenje u savremenoj urbanističkoj praksi, ali sadrži latentnu opasnost da, ukoliko nema kontrole, preraste u koridorski razvoj, a zatim u kontinualni.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.