Odlomak

UVOD
Poštanski saobraćaj kao sistem za prenos pošiljki, vesti i saopštenja, prati čovečanstvo od postanka civilizacije do današnjih dana.
Razvoj društvenih odnosa i privrednih potreba, kao i modernizacija tržišnog poslovanja, uspostavlja potrebu prilagođavanja poštanskog sistema tendencijama tih pojava.
Poštanski sistem je po svojoj funkcionalnosti jedan od preduslova za savremeni razvoj društva, koji treba da obezbedi odgovarajuće protoke poslovnih i drugih informacija.
Pojava sve veće konkurencije na nekim segmentima tržišta poštanskih usluga, podstakla je da se razmišlja  o uvođenju novih usluga.
Tradicionalne poštanske usluge ne mogu više da obezbede prosperitet ovog sistema, već su potrebne nove usluge, nova tržišta, novi korisnici.
U XXI veku komparativne prednosti preduzeća će se sve više zasnivati na novim tehnologijama i dijapazonu ponuđenih usluga, jer Pošta ukoliko želi da je konkurentna treba da ide u korak sa brzim tehničkim razvojem i prati zahteve  i potrebe tržišta.
Kako bi izašla u susret korisnicima,  poštanske uprave razvijaju sistem hibridne pošte.
Cilj diplomskog rada je ukazivanje na značaj uvođenja novih načina plaćanja usluga u sistemu hibridne pošte kako bi usluga hibridne pošte bila kvalitetnija i pristupačnija korisnicima.
Diplomski rad je podeljen u tri poglavlja.
U prvom poglavlju je obrađen pojam, način funkcionisanja i koncept razvoja hibridne pošte, zatim Svetska i domaća iskustva u pružanju usluga hibridne pošte, kao i prednosti hibridne pošte u odnosu na tradicionalnu poštu.
U drugom poglavlju obrađen je sistem hibridne pošte, sa posebnim osvrtom na segment podrške sistemu hibridne pošte kao i na mogućnosti korisničkog pristupa.
U trećem poglavlju obrađen je platni promet sa posebnim osvrtom na oblike i načine plaćanja, kao i na mogućnosti naplate usluga hibridne pošte.

 

 

I   HIBRIDNA POŠTA
        1.1 POJAM HIBRIDNE POŠTE

Hibridna pošta je usluga u kojoj je ostvaren visok nivo integracije tradicionalne poštanske usluge  i informacionih tehnologija (elektronska pošta, fajl transfera i dr.). Prisutna je više od decenije u poštanskim, bankarskim i telekomunikacionim sistemima.
Hibridna pošta  je (ne)poštanska usluga novijeg datuma, nastala kombinacijom elektronskog i tradicionalnog fizičkog prenosa pismonosnih pošiljaka. Proces proizvodnje ove usluge započinje kreiranjem sadržaja pismonosne pošiljke  u elektronskom obliku, tzv. fajla, na računaru  pošiljaoca i njegovog prosleđivanja, telekomunikacionim putem ili putem nekog prenosnog medija (disketa, magnetna traka, kompakt disk i dr.), do računara poštanskog provajdera.
Sadržaj fajla čine podaci relevantni za izvršenje usluge hibridne pošte, kao što su: adresa primaoca, datum slanja, broj kopija, adresa pošiljaoca i sl.
Na računaru poštanskog provajdera, čije sedište, po pravilu  treba da bude na lokaciji primaoca, fajl se obrađuje,  radi dobijanja željenog oblika (dimenzionisanje i  pozicioniranje teksta i slike, odabiranje tipa i boje slova i dr.) odnosno njegovog pripremanje za štampu. Tako pripremljen sadržaj fajla se štampa na papiru odgovarajućeg kvaliteta, dimenzija i boja, koji se zatim, sam ili sa nekoliko drugih papira (npr. papira sa reklamnim porukama) stavlja u koverte posle čega se koverta zatvara i frankira. Operacija kovertiranja može se obavljati manuelno (ručno) ili automatski na mašinama za kovertiranje. Na kraju, dostavljanje i uručenje pismonosne pošiljke primaocu poštanski provajder vrši preko tradicionalne poštanske mreže.
Usluge hibridne pošte namenjene su prvenstveno za tzv. velike (billing) korisnike koji svojim klijentima periodično šalju račune (elektrodistribucije,toplane, komunalne organizacije, telekomunikacioni provajderi i dr.), izvode i razne izveštaje (banke, osiguravajuća društva, provajderi kreditnih kartica i dr.).

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari