E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 22. januar 2016. Prijavi dokument
UVOD
Računarska tehnologija i pojava interneta Krajem 20. veka donose sasvim nove odnose na planeti Zemlji.Putem veb-sajta Milioni ljudi sirom sveta mogu da pratiti Nastanak naučnih radova najvećih naučnika, rezultati istraživanja značajnih sam slicno.Pojedine zemlje, kao što je Japan formirale su ministarsva za ljudske resurse .Pre trideset godina Pere Šimleše je vizionarski predvideo “Snaga jedne nacije će se menjati snagom njenog korteksta” (Šimleše, 1973). Juče this misao slobodno možemo potvrditi da parafrazirati: Snaga jedne nacije se sve više Meri snagom njenog korteksa sam snagom inteligencije koju koristi.Pod snagom inteligencije koja se koristi podrazumev prirodnu sam vestacku inteligenciju Te sopstvenu sam tudju pamet, a pod inteligencijom kognitivnu, emocionalnu, socijalnu i druge višestruke sposodnosti.
Dvadeset osam kompetencija za život u 21.veku
Danasnji Obrazovni sistem priprema decu za život u 21- veku, za profesionalni i zivotni Radni vek koji će nastpiti Tek za 20-30 godina .To je razlog što je Pedagogija životno upućena na futurologiju obrazovanja..Baveći se ovim, fenomenom razradio modela Dvadeset osam kompetencija za 21. vek (Suzić, 2000) zasnovan na radovima brojnih autora teoretičara i istraživača .Ovaj model nije Zamisljen kao “Idealna oblik” niti kao potpuno zavrsena struktura.Radi se o promišljanju koje želi predvideti Kompetencije koje su mladim ljudima potrebne za Slobodana život u u vremenu kome žive i u kome će živeti.Osnovna namera modela Dvadeset osam kompetencija za 20.vek bila je da predvidi kljucne Kompetencije za život u 21.veku.
Jačanje kompetencija kognitivnih
Kognitivne, racionalne ili intelektualne Kompetencije se odnose prvenstveno na Suđenje ili rasuđivanje, na Registrovanje, analiziranje i evaluaciju iformacija koje ličnost ima na raspolaganju i koje koriste da svojim umom.Odredjenja kognicije vidmo da se ona kreće, od Običnog raspoznavanja sam pamćenja radim metakognicije.
Postavlja se pitanje šta jačati prioritetno, pamćenje ili neki drugi stepen kognicije, odnosno metakogniciju.Školsko učenje podrazumeva svest učenika o vlastitom napredovanju u odnosu na cilj učenja.Ova osvešćenost je bila malo Interesantna za tradicionalnu nastavu “meta -. Kognitivna svest pruža učeniku Znanje o soposobnosti za učenje ili o upotrebljenim strategijama.Uz Kompetencije Idu i Kompetencije učenika za donošenje odluka, šta izdvojiti kao bitno, šta pamtiti, šta koristite, kako i slično .
Kognitivne sposobnosti Ne Mogu Bez interpersonalnih. Filip Eibrami i njegovi saradnici smatraju da su kognitivne i socijalne mogućnosti u kontinumu.
1.Izdvajanje bitnog O nebitnog, veština odabiranja informacija
Praksa pokazuje da deca, uz pomoć nastavnikovu, mogu da vrlo Efikasno izdvajati bitno od nebitnog, da ih Tome možemo Efikasno poučiti ali da to rade Efikasno Rade Samostalno sam u grupi.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.