Odlomak

Uvod

„U vremenu drastičnih promena, budućnost nasleđuju oni koji uče. Oni koji misle da su sve naučili osposobljeni su da žive u svetu koji više ne postoji“. Eric Hoffer
Susrećući se sa menadžment izazovima na raskršću XX i XXI veka, menadžeri moraju sve više biti inovativni, proaktivni, fleksibilni i u svemu fokusirani na kvalitet. Kvalitet proizvoda i usluga u kompanijama postaje sve više presudan tržišni faktor koji izdvaja određenu kompaniju od svih ostalih. Menadžeri često moraju da daju odgovore na sledeća pitanja:

  • Zašto je određeni kupac spreman da za određene proizvode ili usluge plati više nego za druge?
  • Šta je to zbog čega kupac plaća?
  • Koje su “vrednosne komponente” nekog proizvoda ili usluge?
  • Šta je to što je za kupca najvažnije pri kupovini našeg proizvoda ili usluge?

Pitanje kvaliteta je veoma prisutno pitanje u teoriji i praksi savremenog menadžmenta, a naročito poslednjih decenija XX veka. Kvalitet proizvoda i usluga je izrastao u najkonkurentnije oružje brojnih kompanija širom sveta. Pri tome pobednici će biti one organizacije koje uspeju da razviju inovativnu kulturu, u kojoj će zaposleni da uživaju u promenama ali i da budu nosioci takvih promena. Jednom prilikom je predsednik upravnog odbora General Electric-a, Jack Welch, novu strategiju za XXI vek formulisao sledećim rečima: brzina, jednostavnost i samouverenost. James Houghton iz Corning Inc. zalaže se za kontinuirano ponavljanje sledećih faktora: “Kvalitet, kvalitet, kvalitet. Svetska klasa. Potrošački fokus. Participacija zaposlenih.
Teorija menadžmenta, kao i sve druge tvorevine ljudske civilizacije, su podložne promenama i razvoju u skladu sa promenama i zahtevima svih faktora koji na njih utiču i u čijoj službi se oni nalaze. Evolucija teorije organizacije i menadžmenta koju ubrzavaju sve učestaliji i sve kompleksniji problemi poslovanja, upravljanja i projektovanja organizacionih sistema svakih nekoliko godina fokusira neke nove teorijske i praktične aspekte ili potencira neke od klasičnih principa i komponenata zaodevene u nove forme i sadržaje. Sa druge strane, javljaju se nove koncepcije koje bi se uslovno mogle nazvati disciplinama za sebe kao što su strategijski menadžment, strategijsko planiranje, dijagnostifikovanje organizacije, upravljanje promenama, tehnologija organizovanja, itd. U takvoj situaciji nameće se pitanje kakva je uloga teorije organizacije, a kakva menadžmenta i šta je to što čini jezgra tih teorija i njihovih praktičnih implikacija?

 

 

 

 

Suština savremenog menadžmenta

Značaj menadžmenta u poslovnom sistemu nije nov, ali je on višestruko povećan tokom globalizacje i sprovođenja dostignuća naučno-tehnološke i komunikacione revolucje. Ta su dostignuća, uslovila sveobuhvatne promene u društvu i dovela menadžment u samo središte važnosti sveukupnih činilaca poslovanja i razvoja organizacje.
U svakom poslovnom sistemu postoji mreža procesa koja može biti jednostavna i vrlo složena, što zavisi od veličine i postavljanja poslovnog sistema. Svaki poslovni sistem treba da utvrdi poslovne procese, izvrši njihovoo dekomponovanje i odredi odgovornosti i ovlašćenja za njihovo obavljanje. Procesni pristup razvoju i stvaranju znanja sastoji se od sledećih koraka

  • određivanje potreba i očekivanja korsnika,
  • definisanje misije i politike kvaliteta,
  • utvrđivanje poslovne strategje i politike,
  • određivanje procesa i odgovornosti neophodnih za dostizanje poslovnog uspeha,
  • utvrđivanje i primena mera za određivanje rezultata svakog procesa,
  • određivanje sredstava za sprečavanje pogrešaka i otklanjanje njenih uzroka,
  • traženje mogućnosti za poboljšanje efikasnosti procesa,
  • određivanje i davanje prioriteta onim poboljšanjima koja mogu dovesti do optimalnih rezultata,
  • planiranje strategije procesa iresursa za postizanje ciljeva poslovnog sistema,
  • praćenje troškova I rezultata poboljšanja,
  • procena rezultata u odnosu na očekivane rezultate.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Maturski Radovi

Više u Skripte

Komentari