Odlomak

 

Kompleksni karakter kategorije konkurentnosti – Tematika konkurentnosti zauzima nesumnjivo jednu od centralnih tema u ekonomskim istraživanjima novijeg datuma. Konkurisati se može sa svima, svuda i svačim; robama, uslugama, idejama, znanjem . Najkraće, konkurentnost označava sposobnost pojedinca, kompanija, lokalnih zajednica, klastera, nacionalnih država i regiona koje čini veći broj zemalja, da se takmiče i budu bolji, inovativniji i kreativniji od ostalih aktera na lokalnom, nacionalnom, regionalnom ili globalnom tržištu u stvaranju dodate vrednosti.

U teoriji se sreću krajnje suprotstavljni stavovi po pitanju relevantnosti sadržaja koncepta konkurentnosti. Zbog brojnosti i složenosti faktora, kao i same prirode konkurentskih procesa, koncept je, ne retko, nedovoljno precizno određen. Nivo, na kom se konkurentnost sagledava predstavlja najvažniji aspekt ovog koncepta. Konkurentnost zemlje od konkurentnosti preduzeća u konceptualnom smislu se razlikuje po mestu koje ovi entiteti imaju u kreiranju ekonomske vrednosti u društvu. Ekonomsku vrednost stvaraju samo preduzeća, dok država može uspostaviti okruženje koje podržava ili ometa aktivnosti preduzeća.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 35 stranica
  • Ekonomija prof. Dragoslava Sredojević
  • Školska godina: prof. Dragoslava Sredojević
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Valjevo,  Visoka poslovna škola strukovnih studija u Valjevu  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari