Odlomak

Lokalna kultura, popularna kultura i kulturni pejzaži
Znaci sa logoom Tata korporacije nalaze se svuda na teritoriji grada Hiberdada u Indiji: zgrade Tata korporacije izgrađene su jedna do druge u istoj ravni. Nebeski satelit koji izgleda kao tanjir donosi televiziju u domove. Internacionalne Tata zgrade nalaze se u visoko tehnološkoj oblasti grada.
Upitala sam svog domaćina o tome šta je Tata korporacija i dobila odgovor o poreklu njenog naziva. Objasnio je: “Tata je porodično ime. Porodica Tata bila je član Parsi religije, a posedovali su mnogo biznisa širom Indije i širom sveta.”
Bila sam iznenadjena što nisam ranije čula za Tata korporaciju, ali sam čula nesto o Parsi religiji. Parsi je i etnička grupa i religija. Parsi su pratioci Zoroastrianske religije, a dosli su u Indiju iz Persije (danasnjeg Irana) negde izmedju osmog i desetog veka.
Kada su izbegli iz Persije (današnjeg Irana), Parsi su prema indijskom predanju, tražili utočište i poslali poruku iz zapadne Indije da žele da se smeste tamo. Onda je Hindu poslao Parsima činiju punu mleka koja je simbolizovala činjenicu da ne bi trebalo da dolaze u Indiju jer su zapadni delovi države već prenaseljene. Legenda kaze da je predstavnik Parsi religije stavio zlatni prsten u činiju s mlekom i vratio je, a to je simbolizovalo blagostanje regionu koje bi oni doneli svojim doseljenjem.
Pre oko 1500 godina, Parsi u se smestili u zapadnoj Indiji, pre svega u Mumbaiju (istorijski Bombaj).
Indija ima pretežno Hindu stanovnistvo (preko 85%), ali sledbenici Parsi religije, koji čine 0.00046 procenta Indijske populacije, (a postoji manje od 60000 Parsija u Indijskoj populaciji od 1.3 biliona ljudi), kontrolišu veliki udeo Indijske ekonomije.
Tata Korporacija imala je prihode od 67 biliona dolara 2010. godine. Pored toga, Tata korporacija, Godrej grupa, koja proizvodi sapun, aparate i kancelarijsku opremu i Wadias kompanija, koja proizvodi tekstil i poseduje avionsku liniju, takođe su kompanije Parsi familije i vodeće su u ekonomiji.
Kako je tako mala grupa porodica postala glavni igrač u Indijskoj ekonomiji? Neki indijski ekonomisti ukazuju na pozitivnu vezu koju je Parsi imao sa Britanijom, kada je Indija bila kolonija Velike Britanije. Ostali ukazuju na tesnu vezu – zajednicu  koja je rano imala finansijsku korist tokom uspostavljanja Indijske industije pamuka. Finansijska situacija zabeležila je rast, boljitak i uslovila blagostanje u mnogim drugim sektorima tokom vremena.
Finansijski uspeh Parsija u Indiji ne moze biti pripisan jednom razlogu. Kohezivna zajednica Parsija,  značaj kulturne prakse koji su očuvali zajednicu Parsija i odvojili Hindu kulturu, bili su definitivno faktori uspeha Parsija. Ove iste osobine sada prete da unište Parsi kulturu zato što se broj Parsija sve više smanjuje.
Lokalne kulture kao što je Parsi se održavaju kroz očuvanje kulturnih osobina i prakse. Danas je, ipak, jedno jezgro kulturne prakse medju  pretnjama Parsiju. Pretnja parsiju je samo postojanje Parsi kulture. Prema jednom ediktu donešenom od strane religijskih vođa Parsija 1918., Parsi religija prepoznaje članove samo u deci čiji je otac pripadnik Parsi religiji. Deca čija je majka Parsi nazivaju se Parsi autsajderima i nisu prihvaćeni od strane Parsi zajednice.
Ovo je danas značajno zbog toga sto Parsi imaju veoma visoku stopu pismenosti u Indiji (98%). Međutim, mnoge visoko obrazovane žene Parsi religije, koje imaju dobar posao odabiraju život bez braka ili kasno dobijaju decu, i tako uzrokuju smanjenje stope fertiliteta. Osim što kasno dobijaju decu, udaju se i za nekog ko nije iz Parsi zajednice. Dodatno, hiljade Parsija,  muskarca i žena, migrirali su u US i Evropu tokom prošlih nekoliko decenija.
Jedan Parsi visoki sveštenik ukazuje na istorijski nedostatak mešovitog braka kao glavnog razloga za  nemogućnost očuvanja Parsi  kulture i religije u svetu okruženom Hindu pratiocima. Danas u Indiji Parsi se pitaju da li računaju žene udate za autsajdere, kao i decu koju su one rodile. Ne brojeći ove žene i decu, Parsi populacija u Indiji pala je od 1980. godine, od 100000 na 56000.
Lokalna kultura Parsija je visoko angažovana u globalnoj ekonomiji. Danas se Parsi bori da održi svoju kulturu i osećaj zajedništva u promeni sveta.
U eri globalizacije popularna kultura egzistira u svetu, prihvaćena od jednih i odbijena od drugih, dok se svaki ugao sveta infiltrira. Lokalna kultura postoji i napreduje u mnogim mestima uz pritisak mnogih velikih kulturnih grupa i uz razvoj popularne kulture. Bez obzira na pritiske, neki članovi lokalne kulture se drže čvrsto zajedno, a sa nekima se održava veštačka ravnoteža.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Geografija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari