Odlomak

Menadžment
1. Koji su najčešći simtpomi krize?
● smanjenje tržišnog učešća
● smanjenje obima profita
● nezadovoljstvo potrošača
● zastarijevanje proizvoda
● visoka zavisnost od dobavljača
● slabe poslovne veze
● uprava posvećena sama sebi
● kašnjenje sa isporukama
● veliki broj reklamacija
● izražena potreba za pozajmnicama
2. U kojim poslovnim područjima se mogu javiti simptomi krize?
Prodaja, upravljanje preduzećem, nabavka, proizvodnja, tehnologija, finansije,
organizacija,kadrovi
Alternativni odgovor:
Postoje različite vrste kriza:
● Strategijska kriza
● Kriza uspjeha
● Kriza likvidnosti
● Kriza nesolventnosti
3. Kako objašnjavate tezu da je kriza istovremeno i šansa?
Kriza je istovremeno i šansa za stvaranje novih ideja. Tako kriza predstavlja značajnu
snagu napretka i pospješuje promjene u preduzeću, koje su zbog starenja preduzeća
postale nužne. (Melovićeva knjiga)
4. “Proaktivan” način djelovanja menadžera u odnosu na krizu se objašnjava
metaforom? Pojasniti!
Proaktivan se objašnjava pomoću metafore sa izviđačima prije neke bitke, dakle prije
nego što dođe do konkretnog sukoba između vojski, pošalju se izviđači da utvrde sa čim
se suočavaju. Tako i proaktivni menadžeri unaprijed razmišljaju
5. Kojom metaforom se pojašnjava “reaktivan” način djelovanja menadžera u
odnosu na krizu? Pojasniti?
Reaktivan način djelovanja menadžera može se pojasniti metaforom cvrčka i mrava.
Dok je mrav(proaktivni menadžer) preventivno se spremao za krizu, za to vrijeme je
cvrčak(reaktivni menadžer) svirao i nije brinuo o krizi dok nije došla zima.
6. Iluzije kojima su podložni menadžeri u rješavanju krize su najčešće:
➔ o dimenzijama
➔ o spoljnjem zaštitniku
➔ o nepovredivosti
➔ o previskoj cijeni
➔ o nosiocima loših vijesti
➔ da cilj opravdava sredstva

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 20 stranica
  • Menadzment Uros Brajovic
  • Školska godina: Uros Brajovic
  • Skripte, Ekonomija
  • Crna Gora,  Bar,  Fakultet za poslovni menadžment u Baru  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari