Odlomak

DEO I: PREDUZETNIČKI ASPEKT

Misija preduzeća – je da stvori vrednost u poslovnom procesu i na taj način uveća bogatstvovlasnika.
Izvori bogatstva su: kapital i inovacije.
Tržišnu privredu čine: preduzetništvo i privatna svojina.
Osnovne karakteristike PREDUZETNIŠTVA:
1) Inovativnost (sklonost ka novinama)
2) Sklonost ka riziku
KAPITALIZACIJA znači uvećanje uloženih sredstava stvaranjem vrednosti.
Osnivanje preduzeća:
1) Suštinska dimenzija ( struktuiranje kapitala, izbor poslovnog koncepta, orijentacijenačina finansiranja)
2) Formalno-pravna dimenzija.
Preduzeće:
– se shvata kao koalicija interesnih grupa (stakeholders) – vlasnici, kreditori, kupci,
dobavljači, država.
-čine ga:
˝Tvrdi˝ elementi:
Kapital služi da bi se nabavila sredstvaneophodna za ostvarenje misije preduzeća. Sredstva ( materijalna, monetarna,nematerijalna (patenti))
Pravna forma: odredjuje način na koji se formira kapitalpreduzeća i ostvaruju prava vlasnika.
˝Meki˝ elementi:
Strategija: bazičan način ostvarivanja ciljeva i kontinuelno uvođenje ideje vodilje za donošenje odluka u promenljivim uslovima.
Kultura: je model ponašanja koji se ispoljava kroz vrednosne stavove i normeponašanja.
Organizaciona  infrastruktura – je ambijent konverzije različitih inputa u autpute.
Dimenzije:
Aktivnosti- predstavljaju načine trošenja resursa sa jasno odredjenim početkom i završetkom.
Procesi- dovode do horizontalnog povezivanja aktivnosti u okviru poslovnih f-jastruktura (organizacije)- grupisanje resursa koji se koriste za obavljanje aktivnosti uorganizacione celine.
Informacije o zdravlju preduzeća mogu se dobiti iz bs, bu, i izveštaja o novčanim tokovima.
Svrha preduzeća je stvaranje vrednosti za vlasnike.
Ocena kondicije preduzeća se daje na bazi odredjenih indikatora:
1) osnovni indikatori ( novčani tok, likvidnost, profitabilnost, stepen naplate potraživanja)
2) indikatori profitabilnosti ( mere ukupnu profitabilnost faktora proizvodnje- analizadodate ekonomske vrednosti)
3) indikatori kompetentnosti ( preduzetništvo, sposobnost stvaranja i primene inovacije)
4) indikatori efikasnosti – upotreba ograničenih resursa ( sredstava i ljudi). Upotrebasredstava meri se preko prinosa na ulaganja, roka povraćaja i diskontovanog novčanogtoka.
Na bazi indikatora poslovanja formuliše se taktika poslovanja (relativna sposobnostokruženja) tj. odredjivanje stepena korišćenja postojećih kapaciteta I optimizaciju postojećeg
portfolio biznisa.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari