E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija, Psihologija
Objavio Moskri 03. oktobar 2013. Prijavi dokument
Uvod
Učenje je relativno trajna i progresivna promena ponašanja pojedinca nastala kao rezultat prethodne aktivnosti.Učenjem se stiču navike,veštine,usvajaju se znanja i infomacije,društvena pravila i socijalne norme,razvijaju se interesovanja i motivi,fomiraju se socijalni stavovi,vrednosti i ideologije,razvijaju se i menjaju osobine ličnosti i još mnogo toga.
Prema Bulajić (1990) motiv se određuje kao pokretač aktivnosti ili nešto što podstiče organizam na akciju ili podražava i usmerava akciju pošto se organizam jednom aktivirao.
Postoje brojni motivi i podsticaji čovekove aktivnosti koje je moguće podeliti u nekoliko vrsta.Prema Đuriću (1997) to su:
1. Po poreklu mogu biti: urođeni,primarni ili biološki i stečeni,socijalni ili sekundarni
2. Po vrsti potreba koje zadovoljavaju : organski i psihološki
3. Po stepenu uvida osobe u svoj motive : svesni i nesvesni
4. Pema izvoru zadovoljenja potrebe : spoljašnji objekat (podsticaj) i unutrašnja tendencija
Sam proces kretanja,održavanja i usmeravanja aktivnosti naziva se motivacija.Tu se ističe pokretanje organizma na određenu aktivnost,njeno održavanje i usmeravanje ka određenom cilju.Motivacija je značajan faktor pri aktiviraju sposobnosti i osobina ličosti koje učestvuju u učenju.Često ne deluje direktno na učenje,već indirektno,preko opažajne pažnje,većeg interesovanja,uloženih napora i veće spremnosti za savlađivanje prepreka koje su na putu ostvarenja cilja učenja.
Značaj motivacije u školskom učenju
Čovek postaje ličnost učenjem i tokom dugog procesa socijalizacije.To učenje počinje rođenjem i traje do kraja života.Sve što čovek kasnije postaje i poseduje u najvećoj meri rezultata je njegovog učenja.Uči se opažanju fizičke i društvene sredine,a sa tim opažajima saznaj nove osobine,svojstva i nove odnose među ljudima.Time učenje omogućava praćenje razvoja,saznavanje saznajnih procesa,pojava i predmeta koji postoje u objektivnoj stvarnosti.Čovek se uči da misli,pamti i oseća,razvija i stiče nove potrebe i motive,formira stavove,ideale i vrednosti,menja i oblikuje osobine temperamenta.
Deca uče da budu društvena ili sebična,da sarađuju i druže se,da budu pokorna i učtiva,istrajna i vredna,agresivna i tvrdoglava,lenja i neodgovorna.Koje od ovih osobina će dete usvojiti zavisi od toga šta društvo podstiče i želi da formira.Ali jasno je da učenje velikim delom dopinosi razvijanju i formiranju ličnoti prema ciljevima određenog društva.Tako formirana ličnost utiče na menjanje i unapređivanje sredine u kojoj živi.
Učenje je razvoj,progresivno menjanje jedinke.Mnogi naučnici slažu se da je motivacija jedan od osnovnih uslova dobrih rezultata u nastavi.Do znanja se ne dolazi prostim ponavljanjem ili jednostavnim nalaženjem u nekoj situaciji,već je potrebno da učenici i studenti žele i hoće da savladaju i usvoje određeno gradivo(Đorđević,1975).Učenje i studiranje je stalna motivaciona aktivnost koja predstavlja njegovo bitno svojstvo.Nastava i učenje mogu da ostvare željene rezultate samo ako su učenici motivisani.
Da je motivacija blisko vezana za rezultate učenja potvrđuju isrtaživanja urađena na ispitanicima 1984. I 1987. Godine.Kod svih ispitanika utvrđen je visok stepen povezanosti motivacije i školskog učenja.Slušaoci koji su visoko motivisani za učenje imaju pozitivan stav prema ukupnom nastavnom radu.Oni u svakom radu i organizaciji nastavnog procesa pronalaze više podsticaja za učenje koje će ih dovesti do željenog cilja.Zato oni postižu najbolje rezultate u učenju,imaju najmanje primedbi na organizaciju i realizaciju nastavnog procesa.,dok slušaoci koji su manje motivisani,češće pokazuju da su nezadovoljni organizacijom i radom nastavnika i imaju najviše poteškoća u učenju.
Realno je očekivati da učenici i studenti koji imaju veću motivaciju za učenje postižu bolje rezultate u odnosu na one koji su manje motivisani.Međutim,ne radi se samo o količini stečenih znanja,već i o njihovom boljem kvalitetu i istrajnosti.Time se motivacija može definisati kao ključni problem učenja i osnovni problem svestranijeg formiranja ličnosti.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.