Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Sara04 04. decembar 2014. Prijavi dokument
MUZIČKE IGRE
Najspontaniji način na koji dete izražava svoje muzičke sposobnosti, osećanje za ritam, za doživljavanje melodije i teksta, u čije izvođenje unosi kreativnost je sva¬kako – muzička igra.
Jednostavne reći pesama proširuju dečje poznavanje okoline u kojoj žive, priro¬de itd. i podstiču ih na pantomimičko izražavanje. Stoga izbor muzičkih igara mom da bude u skladu sa mogućnostima dečjeg izražavanja i obima glasa.
Pravilan izbor igara omogućuje i njihovo uspešno izvođenje, te se u njihovom izboru nećemo rukovoditi samo muzičkim mogućnostima dece već i njihovom veštinom u izvođenju pokreta.
Način uvežbavanja igara
Igre se izvode uglavnom kolektivno sa različitim rasporedom uloga. Najpre nastavnik pričom i očiglednim sredstvom budi kod dece interes za novu igru. Zatim izvodi igru uz tačno i emotivno pevanje. Igra se uči prvo sa manjom grupom sposob¬nijih učenika kako bi ostali od njih mogli da nauče. Igra se savlađuje u ceiini, a pe¬vanje mora da počne sa tačnim intoniranjem početnog tona. Nove pokrete, tj. one koji su deci nepoznati treba uvežbavati pre savlađivanja čitave igre.
Muzičke igre mogu da budu:
Didaktičke muzičke igre razvijaju osnovne muzičke komponente učenika kao što su: ritam,_sluh muzičko pamćenje, glas i dr. One kroz igru omogućavaju učenici¬ma da nesvesno savladaju razne ritmičko-melodijske pojave koje će kasnije svesno obraditi u momentu opismenjavanja. Stoga će njihovu upotrebu nastavnik planirati sa određenim obrazovnim zadatkom u kome ima za cilj prvenstveno, savlađivanje obrađenog ritmičkog ili melodijskog problema koji prethodi svesnoj obradi.
Igre sa pevanjem obuhvataju različite ritmičke pokrete koji na jednostavan na¬čin ilustruju sadržaj pesme, a istovremeno razvijaju ritam i sluh. Igre sa pevanjem oponašaju život u prirodi, okolinu koja nas okružuje i svet životinja. Najveći grupu igara sa pevanjem čine one koje se izvode u obliku kruga, dok deca oponašaju prizo¬re sadržane u tekstu.
Igre uz instrumentalnu pratnju najčešće predstavljaju nacionalne igre, pa pre¬ma tome obučavaju učenike pokretima igara, a ujedno razvijaju osećanje za različite vrste taktova. Instrumentalna pratnja pomaže ujednačenom izvođenju pokreta, osežava i upotpunjuje igru i ceo estetski doživljaj.
Male muzičke dramatizacije su najinteresantniji oblik muzičkih igara jer se iz¬vode uz koreografiju, odnosno dramatizaciju teksta. U njima deca prikazuju neku radnju, govore o godišnjim dobima, praznicima, životinjama itd. Muzičke dramati¬zacije razvijaju izražajnost dečjeg govora i pevanja, odnosno skladnost pokreta uz muziku. Dramatizacije se pripremaju duže, jer treba savladati pesmu, pokret i tekst, napraviti scenografiju itd. One su često praćene udaračkim instrumentima Orlovog instrumentarija.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.