Odlomak

Osnovni pojmovi

Metoda u opštem značenju predstavlja planski postupak u radu sa određenim ciljem. Metod je put ili način dolaska do istine ili do praktičnog rješenja, odnosno primjene teoretskog saznanja u praksi.
Pedagogija je nauka koja se bavi istraživanjem i analizom zakonitosti vaspitanja i obrazovanja. Glavni predmet proučavanja pedagogije je vaspitno obrazovni proces i njegove zakonitosti.
Podjela metoda u pedagogiji bi bila na:

•    Naučne metode,
•    Opštevaspitne metode,
•    Didaktičko – nastavne metode.

Informatika (engl. informationtechnology) je nauka koja se bavi strukturom, obradom, čuvanjem i prenosom podataka i informacija.
Predmet OSNOVI INFORMATIKE, u osnovnoj školi izučava se 4 godine (od 6 do 9 razreda). Kroz gradivo predviđeno nastavnim planom i programom za ovaj predmet, učenici treba da nauče od čega je računar građen, kako funkcioniše, te da kroz praktične vježbe savladaju rad u Windows okruženju, i rad u pojedinim programima.
Didaktičko – nastavne metode

Nastavne metode se mogu definisati kao naučno verifikovani načini i postupci rada nastavnika i učenika u nastavnom procesu. One određuju kako treba da teče nastavni proces, koje i kakve aktivnosti treba daispunjavaju nastavnici i učenici.
U didaktičko – nastavne metode, ubrajamo:

•    Metoda predavanja
•    Metoda razgovora
•    Metoda rješavanja problema
•    Metoda diskusije
•    Metoda rada sa tekstom
•    Metoda pisanih radova
•    Metoda ilustracije i demonstracije

 

 

 
Metoda predavanja
Primenjuje se od prvih oblika vaspitanja pa do danas. Suštinu ove metode određuje postupak monološkog (nastavnikovog) izlaganja, objašnjavanja i tumačenja određenih sadržaja. Nastavnik je osnovni ili dominantni subjekt obrazovnog procesa. Postoji opravdanje da se ova metoda povremeno primenjuje i u oblasti informatičkog obrazovanja, na primer za sticanje znanja koja imaju teorijski karakter, o kojima učenici nemaju prethodna znanja i iskustva.

 

 

 

Metoda razgovora
Suštinu ove metode čine različite varijante razgovora nastavnika i učenika u procesu sticanja znanja, vještina i navika. Najčešća primjena ove metode podrazumijeva postavljanje pitanja i traganje za adekvatnim odgovorima. Prednost metode razgovora je što se tako uspešnije aktiviraju učenici u nastavi. Pri obradi gradiva metodom razgovora, učenici su na času informatike prinuđeni da sami uočavaju odnose između pojmova, da izvode zaključke, razvijaju samostalno mišljenje i radne aktivnosti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari