E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio aaaaa12 20. januar 2014. Prijavi dokument
Osnovni pojmovi
Metoda u opštem značenju predstavlja planski postupak u radu sa određenim ciljem. Metod je put ili način dolaska do istine ili do praktičnog rješenja, odnosno primjene teoretskog saznanja u praksi.
Pedagogija je nauka koja se bavi istraživanjem i analizom zakonitosti vaspitanja i obrazovanja. Glavni predmet proučavanja pedagogije je vaspitno obrazovni proces i njegove zakonitosti.
Podjela metoda u pedagogiji bi bila na:
• Naučne metode,
• Opštevaspitne metode,
• Didaktičko – nastavne metode.
Informatika (engl. informationtechnology) je nauka koja se bavi strukturom, obradom, čuvanjem i prenosom podataka i informacija.
Predmet OSNOVI INFORMATIKE, u osnovnoj školi izučava se 4 godine (od 6 do 9 razreda). Kroz gradivo predviđeno nastavnim planom i programom za ovaj predmet, učenici treba da nauče od čega je računar građen, kako funkcioniše, te da kroz praktične vježbe savladaju rad u Windows okruženju, i rad u pojedinim programima.
Didaktičko – nastavne metode
Nastavne metode se mogu definisati kao naučno verifikovani načini i postupci rada nastavnika i učenika u nastavnom procesu. One određuju kako treba da teče nastavni proces, koje i kakve aktivnosti treba daispunjavaju nastavnici i učenici.
U didaktičko – nastavne metode, ubrajamo:
• Metoda predavanja
• Metoda razgovora
• Metoda rješavanja problema
• Metoda diskusije
• Metoda rada sa tekstom
• Metoda pisanih radova
• Metoda ilustracije i demonstracije
Metoda predavanja
Primenjuje se od prvih oblika vaspitanja pa do danas. Suštinu ove metode određuje postupak monološkog (nastavnikovog) izlaganja, objašnjavanja i tumačenja određenih sadržaja. Nastavnik je osnovni ili dominantni subjekt obrazovnog procesa. Postoji opravdanje da se ova metoda povremeno primenjuje i u oblasti informatičkog obrazovanja, na primer za sticanje znanja koja imaju teorijski karakter, o kojima učenici nemaju prethodna znanja i iskustva.
Metoda razgovora
Suštinu ove metode čine različite varijante razgovora nastavnika i učenika u procesu sticanja znanja, vještina i navika. Najčešća primjena ove metode podrazumijeva postavljanje pitanja i traganje za adekvatnim odgovorima. Prednost metode razgovora je što se tako uspešnije aktiviraju učenici u nastavi. Pri obradi gradiva metodom razgovora, učenici su na času informatike prinuđeni da sami uočavaju odnose između pojmova, da izvode zaključke, razvijaju samostalno mišljenje i radne aktivnosti.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.