Roditeljsko vaspitanje
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio cokiic1102 19. februar 2015. Prijavi dokument
TEORIJSKA SHVATANJA ODNOSA PEDAGOGIJE I KIBERNETIKE
Da bismo govorili o samom odnosu pedagogije i kibernetike, moramo pre svega definisati pojmove čije ćemo zajedničke osobine sagledavati. Kada govorimo o pedagogiji, definicija je jasna, pedagogija je nauka o vaspitanju koje se konstantno nadograđuje. Sa druge strane za kibernetiku možemo reći da ima više definicija, ali uzećemo jednu kao relevantnu, a to je da je kibernetika teorija komunikacije koja se bavi izučavanjem opštih zakonitosti upravljanja dinamičkim sastavima i tvorevinama u tehnici, prirodi i društvu.
Sada možemo razmatrati uticaj jedne nauke na drugu, tek pošto smo utvrdili značenje svake od njih. Čitajući ovaj tekst, uvidela sam da sam pojam pedagoške kibernetike ( kibernetičke pedagogije ) nije u potpunosti definisan. Pedagozi će dati prednost pedagogiji i njene elemente će staviti kao ključne pri definiciji ovog pojma, dok će kibernetičari nastojati da postave na pijedestal kibernetički uticaj u pedagogiji. Istraživanje odnosa ove dve nauke bilo je zanimljivo pedagozima i kibernetičarima u prvoj fazi pojavljivanja uticaja kibernetike u pedagogiji, kasnije je ostavljeno po strani. Međutim danas, kada sve više vidimo uticaj računarskih sistema, u samoj nastavi pre svega, ponovo nam ovaj pojam postaje zanimljiv i neophodno je što pre naći zajedničke osobine ove dve nauke. Uzimajući u obzir da nam je za sam proces vaspitanja neophodan objekat ( u našem slučaju učenik ili grupa učenika ) neophodno je naći način na koji ćemo kroz metod upravljanja našim objektom naći pedagoško kibernetičke elemente. Sam cilj kibernetike u pedagogiji je, po mom shvatanju, da nađe način kako da uprosti proces apsorbcije znanja kod učenika. Otuda u pedagogji imamo: prosto i ciklično ( koje još nazivamo kibernetičko ) upravljanje. Iz toga vidimo jedan od uticaja kibernetike i njenih elemenata u samoj pedagogiji, što se najbolje vidi na principu bele kutije, gde kao primer možemo uzeti bolonjski sistem koji je uveden kao olakšica studentima. Kako princip bele kutije spada u ciklično tj.kibernetičko upravljanje, već vidimo jednu od veza između ove dve nauke. Kao jedan od zajedničkih termina za ove dve nauke možemo uzeti sam proces, u kibernetici proces kroz nastavu, jer je tu njena najveća primena, dok u pedagogiji imamo sam proces vaspitanja. Da bi se ove dve nauke ujednile neophodno je naći im zajedničke termine, međutim kako kaže i sam D.Branković, ne treba pretrpavati pedagogiju nepotrebnim terminima, već treba dublje objasniti samu pedagogiju kroz kibernetičke kategorije. Kroz dalje čitanje ovog teksta , čini mi se da sam stekla mišljenje da , kibernetika, umesto da uprosti i olakša većinu stvari, dodatno komplikuje sam proces nastave. Ipak je nastava jedini oblik u kojem za sada možemo videti elemente kibernetike, i to ne još uvek na našim područjima koliko u stranim zemljama
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.