Odlomak

OSNOVI MARKETINGA

Osnovna funkcija marketinga je da privuče i zadrži kupce uz ostvarivanje profita. Fokus marketinga je na kupcima i njihovim potrebama, a cilj je dugoročno zadovoljenje kupaca.

Vrednost za kupce (potrošače) = percipirane koristi – percipirana žrtva
Percipirane koristi mogu se izvući iz proizvoda, usluge i imidža kompanije. Upoznavanje kupaca sa koristima ključni je zadatak marketinga.
Percipirana žrtva predstavlja ukupan trošak povezan sa kupovinom proizvoda. To nisu samo novčani troškovi, već i vreme i energija potrebna za kupovinu.
(Vrednost za kupce isporučuje se preko osnovnog marketing miksa)
Marketing koncept znači ostvarivanje korporativnih ciljeva kroz zadovoljvanje potreba kupaca bolje od konkurencije. U suštini to je filozofija poslovanja koja stavlja kupca i satisfakciju kupaca u centar svega.
Da bi marketing koncept mogao da bude primenjen moraju se ispuniti 3 uslova (komponente marketing koncepta):

1. Orijentacija na kupce – Aktivnosti kompanije trebaju biti usmerene na obezbeđivanje satisfakcije kupaca. Satisfakcija kupaca znači ispunjivanje njihovih zahteva i potreba.
2. Integrisani napori – Ostvarivanje satisfakcije kupaca počiva na inegrisanim naporima. Odgovornost za primenu ovog koncepta snose i druga odeljenja pored odeljenja za marketing.
3. Postizanje ciljeva – Menadžment kompanije mora da ima uverenje da se ciljevi kompanije mogu postići preko satisfakcije kupaca.

Koncept prodaje – Po ovom konceptu potrošaci neće dovoljno kupovati bez snažnih prodajnih i promotivnih napora.
Cilj funkcije prodaje je ostvariti što je veću moguću prodaju bez brige oko zadovoljstva potrošača.

Orijentacija na proizvodnju je poslovni pristup koji je interno fokusiran ili na troškove ili na definiciju kompanije u pogledu njenih proizvodnih kapaciteta.
Marketing miks (4P) je okvir za taktički menadžment odnosa sa kupcima, koji uključuje:

  • product (proizvod);
  • price (cenu);
  • promotion (promociju);
  • place (distribuciju), kada se radi o uslugama, treba uzeti u obzir i 3 dodatna elementa: proces, ljude i fizičku sredinu.

Proizvod – artikal ili usluga ponuđena ili izvršena od strane organizacije ili pojedinca, koja treba da zadovoljava potrebe kupca.
Cena – količina novca plaćenog za određeni proizvod (uslugu), ključni je element marketing miksa.
Promocija – Odluke treba donositi uzimajući u obzir promotivni miks: oglašavanje, lična prodaja, unapređenje prodaje, odnosi s javnošću, direktni marketing i internet marketing.
Distribucija – Cilj je da se omogući da proizvodi (usluge) budu dostupni u odgovarajućoj meri, u pravo vreme i na pravom mestu. Preko distribucionih kanala (maloprodavci i veleprodavci) roba pronalazi svoj put do kupaca.

Efektivnost znači “Raditi prave stvari” , napraviti dobar strateški izbor. Efikasnost je način upravljanja poslovnim procesima po visokim standardima, koji se najčešće baziraju na smanjenju troškova. To znači “Raditi stvari na pravi način

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari