Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio studenti.rs 10. mart 2016. Prijavi dokument
Uvod
Nastavni čas, kao osnovna organizaciona jedinica nastavnog procesa, primenjuje se od J.A. Komenskog ( 1592 – 1670 ), koji je prvi uveo grupni rad, za razliku od dotadašnjeg vaspitno-obrazovnog rada koji uglavnom bio individualan. H.Ling je početkom druge polovine XIX veka napravio šemu časa fizičkog vaspitanja, u čijoj su se strukturi nazirala tri dela, sa 14 različitih vežbanja. Redosled pojedinih delova i vežbanja je takav da se fiziološko opterećenje povećava u svakom narednom delu časa, da bi u završnim delovima postepeno opadalo i na kraju časa došlo na nivo normalnog stanja. On je razradio problem postupnosti u vežbanju i postavio ga na naučne osnove koristeći saznanja prirodnih nauka, pa se stoga smatra „stvarnim tvorcem vaspitnog sistema“.
Danas, kada se raspravlja o strukturi časa fizičkog vaspitanja, većina autora kao osnovni kriterijum podele uzima sadržaj rada u pojedinim fazama, mada pojedini stručnjaci smatraju da kriterijumi mogu biti i određene organizacione specifičnosti. Ako se kriterijum za podelu časa uzme sadržaj rada, odnosno sredstva fizičkog vaspitanja koja se primenjuju, onda šema časa fizičkog vaspitanja izgleda ovako:
Čas može da počne
I deo – uvodni deo časa ( nastavni sadržaji ovog dela časa su razni oblici hodanja i trčanja );
II deo – pripremni deo časa ( nastavni sadržaji su vežbe oblikovanja );
III deo – osnovni ili glavni deo ( nastavni sadržaji su elementarne igre i sportovi );
IV deo – završni deo ( nastavni sadržaji su elementarne igre koje ne zahtevaju veće fizičko angažovanje ).
1. Osnovne karakteristike nastave, izbor nastavnih sadržaja, metodička uputstva
( Drugi razred )
Imajući u vidu osobenosti ovog uzrasta, a prvom redu ubrzan rast, potrebno je sredstvima fizičkog vaspitanja uticati na to da se uporedo sa rastom u optimalnoj meri razvija i mišićni sistem, kao i svi unutrašnji organi i sistemi. U ovom periodu dečjeg razvitka posebnu pažnju treba posvetiti razvoju i usavršavanju manipulativnih i lokomotornih pokreta, s obzirom na još uvek izražene,tzv. suvišne pokrete i neracionalno trošenje energije.
Pravilno odabranim i primenjivim sredstvima fizičkog vaspitanja i dalje uticati na učvršćivanje zdravlja, razvoj higijenskih navika, razvoj osnovnih komponenti motoričkih sposobnosti, kao i na ukupan razvoj ličnosti.
Ciljevi i ishodi nastave se velikoj meri poklapaju sa zahtevima prethodnog razreda, s tim što su oni sada u izvesnoj meri uvećani.
Postavljeni ciljevi i ishodi će se realizovati kroz redovne časove fizičkog vaspitanja ( tri puta sedmično ) kao i rada u vannastavnim aktivnostima.
Izbor sadržaja za redovne sadržaje
U primeni nastavnih sadržaja u uvodnom delu časa u drugom razredu nema značajne razlike u odnosu na prvi razred. Igre su elementarne forme kretanja treba i dalje da predstavljaju osnovni sadržaj ovog dela časa, s tim što su sada zahtevi u izvesnoj meri uvećani, s obzirom na veće psihofizičke mogućnosti dece ovog uzrasta.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.