Odlomak

Uvod
Nastavni čas, kao osnovna organizaciona jedinica nastavnog procesa, primenjuje se od J.A. Komenskog ( 1592 – 1670 ), koji je prvi uveo grupni rad, za razliku od dotadašnjeg vaspitno-obrazovnog rada koji uglavnom bio individualan. H.Ling je početkom druge polovine XIX veka napravio šemu časa fizičkog vaspitanja, u čijoj su se strukturi nazirala tri dela, sa 14 različitih vežbanja. Redosled pojedinih delova i vežbanja je takav da se fiziološko opterećenje povećava u svakom narednom delu časa, da bi u završnim delovima postepeno opadalo i na kraju časa došlo na nivo normalnog stanja. On je razradio problem postupnosti u vežbanju i postavio ga na naučne osnove koristeći saznanja prirodnih nauka, pa se stoga smatra „stvarnim tvorcem vaspitnog sistema“.

Danas, kada se raspravlja o strukturi časa fizičkog vaspitanja, većina autora kao osnovni kriterijum podele uzima sadržaj rada u pojedinim fazama, mada pojedini stručnjaci smatraju da kriterijumi mogu biti i određene organizacione specifičnosti. Ako se kriterijum za podelu časa uzme sadržaj rada, odnosno sredstva fizičkog vaspitanja koja se primenjuju, onda šema časa fizičkog vaspitanja izgleda ovako:

Čas može da počne

I deo – uvodni deo časa ( nastavni sadržaji ovog dela časa su razni oblici hodanja i trčanja );
II deo – pripremni deo časa ( nastavni sadržaji su vežbe oblikovanja );
III deo – osnovni ili glavni deo ( nastavni sadržaji su elementarne igre i sportovi );
IV deo – završni deo ( nastavni sadržaji su elementarne igre koje ne zahtevaju veće fizičko angažovanje ).
1. Osnovne karakteristike nastave, izbor nastavnih sadržaja, metodička uputstva
( Drugi razred )
Imajući u vidu osobenosti ovog uzrasta, a prvom redu ubrzan rast, potrebno je sredstvima fizičkog vaspitanja uticati na to da se uporedo sa rastom u optimalnoj meri razvija i mišićni sistem, kao i svi unutrašnji organi i sistemi. U ovom periodu dečjeg razvitka posebnu pažnju treba posvetiti razvoju i usavršavanju manipulativnih i lokomotornih pokreta, s obzirom na još uvek izražene,tzv. suvišne pokrete i neracionalno trošenje energije.

Pravilno odabranim i primenjivim sredstvima fizičkog vaspitanja i dalje uticati na učvršćivanje zdravlja, razvoj higijenskih navika, razvoj osnovnih komponenti motoričkih sposobnosti, kao i na ukupan razvoj ličnosti.
Ciljevi i ishodi nastave se velikoj meri poklapaju sa zahtevima prethodnog razreda, s tim što su oni sada u izvesnoj meri uvećani.
Postavljeni ciljevi i ishodi će se realizovati kroz redovne časove fizičkog vaspitanja ( tri puta sedmično ) kao i rada u vannastavnim aktivnostima.

Izbor sadržaja za redovne sadržaje

U primeni nastavnih sadržaja u uvodnom delu časa u drugom razredu nema značajne razlike u odnosu na prvi razred. Igre su elementarne forme kretanja treba i dalje da predstavljaju osnovni sadržaj ovog dela časa, s tim što su sada zahtevi u izvesnoj meri uvećani, s obzirom na veće psihofizičke mogućnosti dece ovog uzrasta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari