Odlomak

Uvod

Preduzeca koja zele primeniti marketing koncept u svom poslovanju moraju ispuniti dva bitna uslova:
1. Upravljanje preduzecem treba biti usmereno prilagođavanju resursa šansama na trzištu. To znaci da menadzment preduzeca sve svoje odluke donosi u skladu sa marketinškim pristupom poslovanju.
2. Sve marketinške aktinvosti omogucuju ostvarivanje postavljenih ciljeva i uspješnu saradnju sa ostalim funkcijama.
Izuzetno vaznu ulogu u ispunjavanju ovih uslova igraju marketing menadzeri koji svojim odlukama pretvaraju globalne ciljeve preduzeca u niz konkretnih planova, organizuju njihovo provođenje i kontrolišu postignute efekte.

PROCES UPRAVLJANJA MARKETINGOM U PREDUZEĆU

Svaki proces upravljanja u preduzecu sastoji se iz tri bitne faze:
A. Planiranje
B. Organizovanje
C. Kontrola
Ove tri faze nisu vremenski potpuno odvojene, pošto i u toku procesa upravljanja moze doci do potrebe da se nešto koriguje.
Proces upravljanja marketingom takođe se sastoji iz tri navedene faze, ali mora biti izveden iz strateškog plana preduzeca kao cjeline:

Strateškim planiranjem na nivou preduzeca kao cjeline uvek se nastoji uskladiti vlastite ljudske i materijalne resurse sa šansama na trzištu. Marketig menađeri planiraju na bazi globalnih ciljeva koji su definisani u strateškim planovima preduzeca. To je njima osnovna orjentacija, ali oni imaju i slobodu da odaberu najbolju marketing strategiju, sacine detaljne planove i programe, te organizuju i kontrolišu sve potrebne aktivnosti.

 

 

PLANIRANJE MARKETING STRATEGIJE

Osnovni zadatak marketing menadzera je kontinuirano trazenje šansi na trzištu, ali ne samo na sadašnjem trzištu, nego i buducem, obzirom na izmene u okruzenju. Na osnovu ocene šansi na trzištu, marketing menadzeri planiraju strategiju. Marketing strategija je u suštini niz odluka preduzeca šta treba da uradi na određenom trzištu. Tri osnovna zadatka marketnig menadzera u procesu planiranja su:
A. Istrazivanje trzišnih mogucnosti, je prvi zadatak u cilju informacione podrške strateškim odlukama. Marketing menadzeri treba da saznaju sve što je bitno o trzištu na kojem ce nastupiti. Bitne informacije koje je potrebno obezbjediti:
– Okruženje u kojem ce preduzece nastupiti,
– Potrošaci na datom trzištu (potrebe, ponašanje u potrošnji, kupovna moc, i dr.karakteristike)
– Konkurencija na tom trzištu (vrste, broj, osobine, strategija i sl.).
B. Izbor ciljnog trzišta, što obuhvata:
– Segmentiranje trzišta je marketinški pristup koji ima za cilj da se preduzece bolje prilagodi potrebama i zeljama pojedinih gurpa potrošaca. Svaka grupa potrošaca koja ima određene zajednicke karakteristike, naziva se trzišni segment.
– Izbor ciljnih grupa potrošaca zavisi od atraktivnosti pojedinih trzišnih segmenata, vlastitih mogucnosti i konkurencije.
– Analiza konkurencije radi pozicioniranja u odabranom ciljnom trzištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari