Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio Merz 09. februar 2015. Prijavi dokument
PONAŠANJE POTROŠAČA U MARKETING ISTRAŽIVANJU
– Osnovni cilj marketing aktivnosti preduzeća jeste da zadovolji želje i potrebe potrošača, jer će na taj način ostvariti povećanje prodaje i profita na dugi rok.
– Potrošači su u centru marketing istraživanja.
– Da bi se to ostvarilo, neophodno je ispitati ponašanje potrošača s obzirom da je potrošač kompleksno biće na koga utiče veliki broj ekonomskih, socioloških, psiholoških i niz drugih faktora.
– Poznavanje potreba i želja potrošača predstavlja jedan od osnovnih inputa za donošenje marketing odluka. Informacije o ponašanju potrošača u različitim situacijama u kupovini, omogućuju preduzeću da stvori realnu osnovu planiranja
marketing strategije u preduzećima kao što su dizajniranje proizvda, pozicioniranje proizvoda, segmetnacija tržišta…
Istraživanje tržišta – istraživanje tražnje – potrošač
– Istraživanje tržišta predstavlja polaznu funkciju u marketing istraživanjima na osnovu kojeg se kasnije preduzimaju proizvodno – prodajne, istraživačko – razvojne, promotivne i druge aktivnosti preduzeća.
Marketing istraživanja mogu biti:
1. Demografska
2. Motivaciona
VRSTE POTROŠAČA
Dele se na:
1. Finalne potrošače (ljudi kao potrošači koji čine tržište finalnih dobara i usluga) – To su osobe koje kupuju proizvode i usluge za dalju ličnu i kućnu upotrebu ili poklon.
2. Industrijske potrošače (industrijski kupci – poslovni koji čine poslovno tržište) – To su preduzeća koja kupuju proizvode ili usluge za dalju proizvodnju obavljanje poslovanja ili preprodaju drugim kupcima i potrošačima.
Osnovna razlika između finalnih potrošača i poslovnih kupaca jesu u motivima i ciljevima kupovine.
– Kupac je osoba koja vrši stvarnu kupovinu,osoba koja poseduje vlasnistvo nad proizvodom ili uslugom.
– Korisnik je osoba koja koristi neko dobro ili uslugu,ali en znaci da je vlasnik proizvoda ili usluge.
Druga podela:
1. Emocionalni potrošači–odlučuju se na kupovinu proizvoda i usluga pod uticajem okoline (prodavci, prijatelji i sl.).
2. Racionalni potrošači – odlučuju se na kupovinu proizvoda i usluga na osnovu sosptvenog razmišljanja pri čemu se u zadovoljavanju svojih potreba i želja ponaša u skladu sa raspoloživom kupovnom moći.
Treća podela:
1. Individualni potrošači
2. Kolektivni potrošači
LOJALNOST POTROŠAČA
1. Potencijalni kupci – još ne kupuju proizvod
2. Nov ili povremen kupac – od skoro ili povremeno kupuje
3. Kupac – često kupuje proizvod
4. Kupci advokati – redovno kupuje proizvod i aktivno promoviše
– Korisnik povremeno ili privremeno koristi proizvod ili usluge, ali to ne znači da je kupio niti da je vlasnik proizvoda ili usluge.
– Potrošač proizvod ili uslugu konzumira da zadovolji svoje potrebe.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.