Ponašanje potrošača:prvi kolokvijum
PONAŠANJE POTROŠAČA U MARKETING ISTRAŽIVANJU
– Osnovni cilj marketing aktivnosti preduzeća jeste da zadovolji želje i potrebe potrošača, jer će na taj način ostvariti povećanje prodaje i profita na dugi rok.
– Potrošači su u centru marketing istraživanja.
– Da bi se to ostvarilo, neophodno je ispitati ponašanje potrošača s obzirom da je potrošač kompleksno biće na koga utiče veliki broj ekonomskih, socioloških, psiholoških i niz drugih faktora.
– Poznavanje potreba i želja potrošača predstavlja jedan od osnovnih inputa za donošenje marketing odluka. Informacije o ponašanju potrošača u različitim situacijama u kupovini, omogućuju preduzeću da stvori realnu osnovu planiranja
marketing strategije u preduzećima kao što su dizajniranje proizvda, pozicioniranje proizvoda, segmetnacija tržišta…
Istraživanje tržišta – istraživanje tražnje – potrošač
– Istraživanje tržišta predstavlja polaznu funkciju u marketing istraživanjima na osnovu kojeg se kasnije preduzimaju proizvodno – prodajne, istraživačko – razvojne, promotivne i druge aktivnosti preduzeća.
Marketing istraživanja mogu biti:
1. Demografska
2. Motivaciona
VRSTE POTROŠAČA
Dele se na:
1. Finalne potrošače (ljudi kao potrošači koji čine tržište finalnih dobara i usluga) – To su osobe koje kupuju proizvode i usluge za dalju ličnu i kućnu upotrebu ili poklon.
2. Industrijske potrošače (industrijski kupci – poslovni koji čine poslovno tržište) – To su preduzeća koja kupuju proizvode ili usluge za dalju proizvodnju obavljanje poslovanja ili preprodaju drugim kupcima i potrošačima.
Osnovna razlika između finalnih potrošača i poslovnih kupaca jesu u motivima i ciljevima kupovine.
– Kupac je osoba koja vrši stvarnu kupovinu,osoba koja poseduje vlasnistvo nad proizvodom ili uslugom.
– Korisnik je osoba koja koristi neko dobro ili uslugu,ali en znaci da je vlasnik proizvoda ili usluge.
Druga podela:
1. Emocionalni potrošači–odlučuju se na kupovinu proizvoda i usluga pod uticajem okoline (prodavci, prijatelji i sl.).
2. Racionalni potrošači – odlučuju se na kupovinu proizvoda i usluga na osnovu sosptvenog razmišljanja pri čemu se u zadovoljavanju svojih potreba i želja ponaša u skladu sa raspoloživom kupovnom moći.
Treća podela:
1. Individualni potrošači
2. Kolektivni potrošači
LOJALNOST POTROŠAČA
1. Potencijalni kupci – još ne kupuju proizvod
2. Nov ili povremen kupac – od skoro ili povremeno kupuje
3. Kupac – često kupuje proizvod
4. Kupci advokati – redovno kupuje proizvod i aktivno promoviše
– Korisnik povremeno ili privremeno koristi proizvod ili usluge, ali to ne znači da je kupio niti da je vlasnik proizvoda ili usluge.
– Potrošač proizvod ili uslugu konzumira da zadovolji svoje potrebe.
Više u Ekonomija
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Statistika – Korelacija
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica
Regresiona analiza
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica
Više u Skripte
Mrežni plan
- PLANIRANJE
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 6 stranica
Python plan učenja
- VI
- Visoka škola 'CEPS-Centar za poslovne studije' u Kiseljaku · Sarajevo
- 5 stranica
Sistemi upravljanja
- Mehatronika
- UNIVERZITET U SARAJEVU Muzička akademija · Banovici
- 18 stranica