Odlomak

Kompjuterskom tehnologijom se ostvaruju novi vidovi komuniciranja između nosilaca različitih vrsta usluga u turizmu i komplementarnim delatnostima (avio kompanije, turističke agencije, „rent a car“ agencije, hotelijerske kompanije, razne posredničke agencije i dr.). U svetu su se stekli uslovi za uspostavljanje Globalnog distributivnog sistema (GDS), međunarodnog distributivnog kanala preko koga se između ostalog odvija i rezervisanje hotelskih usluga, u sinhronizaciji sa uslugama avio-prevoza, iznajmljivanje vozila i dr..
Funkcionisanje međunarodnih rezervacionih sistema koji korišćenjem elektrnskih računara omogućavaju brzu i efikasnu uslugu, potvrđuju u kojoj meri je rezrevacija bitna pretpostavka kvaliteta hotelskog produkta u celini.
S obzirom na vreme zaključenja, rezervacije mogu biti kratkoročne, kada je zahtev za rezervacije dostavljen nekoliko dana pre početka korišćenja usluga i dugoročne, kada je zahtev dostavljen nekoliko meseci unapred i odnosi se na duži perod korišćenja hotelskih usluga, obično celu sezonu.Kratkoročne rezervacije su obično individualne, bez obzira da li se ostvaruju direktnim ili indirektnim putem, dok su dugoročne pre svega rezultat saradnje hotela sa turističkim agenciujama i prevashodno se odnose na veći broj korisnika (grupne).
S obzirom na činjenicu da je konzumiranje hotelskog produkta, makar se radilo samo o njegovim osnovnim, ugostiteljskim komponentama, kompleksan i relativno trajan čin, koji za sobom povlači i određene novčane obaveze u smislu plaćanja odgovarajuće cene, uobičajeno je da se prethodno vrši rezervacija.Sa stanovišta hotela važno je pitanje izvesnosti realizacije usluga rezervisanih od strane naručioca. U tom kontekstu može se govoriti o u osnovi dve vrste rezervacija – garantovanim i negarantovanim rezervacijama (Kasavana, Brooks, 1995).
Garantovane rezervacije podrazumevaju određeni oblik garancije hotelu od strane naručioca da će se prethodno ugovorena usluga izvršiti u predviđenom vremenskom perodu. Na taj način se izbegava situacija u kojoj se hotel može naći ako gost ne dođe niti otkaže rezervisanu uslugu, u američkoj hotelijerskoj praksi poznata kao „no-show“. Izdvajaju se sledeće varijante garantovanih rezervacija: plaćanje unapred, garancija na bazi kreditne kartice gosta, uplata akontacije, garacija od strane turističke agencije, garancija u okviru korporacije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari