Odlomak

PRIPREMA PREZENTACIJE
Za nastup se pripremam duže nego što mi traje samo izlaganje. Adekvatna priprema prezentacije podrazumeva sledeće:

•    Definisati cilj izlaganja
•    Saznati karakteristike publike
•    Pripremiti odgovarajuće okruženje za prezentaciju
•    Pripremiti audio-vizuelna pomagala
•    Uvežbati izlaganje

Definisanje cilja izlaganja:
Cilj mog izlaganja je da što detaljnije informišem svoje potencijalne klijente o uslugama koje nudimo. Baziram se da im pružim neke nove informacije koje im do sada nisu bile poznate.
Publika:
Upoznavanje publike: Za današnju prezentaciju okupila sam dvadesetak ljudi starosti od 18 godina pa naviše. Moji klijenti su potencijalni kupci. Grupu sam sačinila od poslovnih saradnika, rodbine i prijatelja kao i ljudi koji su došli na sopstvenu inicijativu. Ovu grupu čine ljudi svih stepena obrazovanja. Oni očekuju da čuju povoljnosti koju nudi moja kompanija i po čemu se razlikuje od drugih osiguravajućih kuća. Moji recepijenti su donekle upućeni u naš program putem medija, bilborda, flajera… Ljudi u našoj zemlji su dosta skeptični i rezervisani za ovu vrstu programa, moj današnji cilj je da ih razuverim. Neki od mojih današnjih recepijenata su došli samoinicijativno dok sam neke posle kraćeg razgovora ubedila da je ipak vredno da dođu i odvoje vreme da čuju nesto novo. Ova grupa je po polu i godinama raznovrsna. Birali smo opuštene i energične ljude koji su spremni da saslušaju i usvoje neka nova saznanja u cilju što boljeg delovanja. Za svoje izlaganje biram elegantnu poslovnu garderobu, svedenu frizuru, diskretnu šminku, biću ozbiljna ali pristupačna i moj fokus će biti isključivo na priči koju im plasiram kako im ne bih skretala pažnju neadekvatnim izgledom. Gledaću da im pružim samo potrebne informacije kako bih im na taj način sve vreme držala pažnju ne zamarajući ih suvišnim detaljima . U mojoj kompaniji postoji adekvatan prostor za tu namenu. To je slušaonica gde publika direktno gleda u mene kao izlagača, opremljena je videobimom i ostalom opremom (mikrofon, zvučnik…). Nakon prezentacije svojim recepijentima nudim osveženje i ketering da bi se stekla prijatna atmosfera radi što boljeg utiska i potecijalne saradnje i preporuke u budućnosti. Većina mojih današnjih potencijalnih klijenata je došla sa brojnim predrasudama koje su vezana za losa iskustva iz prošlosti na ovim prostorima. Moj zadatak je da razbijem te predrasude činjenicama i da ih ubedim da je to vreme iza nas. Počeću izlaganje svojim ličnim primerom jer sam i sama bila žrtva malverzacija koje su se dešavale u prošlosti i na taj način ću se poistovetiti sa njima da bih stekla njihovo poverenje.
Četiri tipa publike:
Na današnjoj prezentaciji preovlađuje analitički tip publike. Oni su uredni, pedantni, tačni, oprezni, izbegavaju bilo kakav rizik, dobro slušaju i vole činjenice. Moja prezentacija će biti trezvena, logična, paziću da ih nikako ne ugrozim. Pružiću im dokaze, činjenice garancije mog stručnog kadra.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Osiguranje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari