Odlomak

Uvod

Prema Kotleru (jedan od vodećih marketing eksperata u svetu) marketing je nauka i umetnost stvaranja i održavanja potrošača i profita. Postoje 2 definicije marketinga: društvena i upravljačka.
Društvena definicja marketinga predstavlja ulogu marketinga u društvu i glasi: Marketing je društveni proces gde pojedinci ili grupe dobijaju ono što im je potrebno ili što žele, i to stvaranjem, ponudom ili razmenom vrednosti proizvoda i usluga sa drugima. Po upravljačkoj definiciji marketing se opisuje kao umetnost prodaje proizvoda. Prema Drakeru, prodaja nije najvažniji deo marketinga, već je cilj marketinga da tako dobro upozna kupca i shvati koji proizvod ili usluga mu odgovaraju, da se oni sami prodaju.
Američko udruženje za marketing daje definiciju da je marketing proces planiranja, organizovanja i kontrole bazičnog koncepta marketing miksa-proizvoda,cene, distribucije i promocije.Marketingom se bave kako prodavci tako i kupci(kada istrazuju raspolozivost, cenu…).

 
Marketing izazovi

Organizacije posluju u dinamičnom, globalnom okruženju. Stalne promene čine da pobedničke strategije brzo zastarevaju. Organizacije se u svom okruženju suočavaju sa promenljivim vrednostima i zahtevima potrošača, rastućom globalnom konkurencijom, privrednom stagnacijom i drugim ekonomskim, političkim i društvenim problemima.
Ključni trendovi i snage koji menjaju tržišni prostor i predstavljaju marketing izazove su: rast neprofitnog marketinga, razvoj informacione tehnologije, globalizacija, promene svetske privrede i rastuća etnička i društvena odgovornost organizacija. Stalni izazov za svaku organizaciju je da istražuje promene i na osnovu toga planira budućnost. U novije vreme marketing postaje glavna komponenta strategija brojnih neprofitnih organizacija (fakulteti,crkve,bolnice,državne agencije koje sprovode kampanje da bi podstakle štednju energije, zaštitu okruženja, smanjile upotrebu cigareta,alkohola…). Kontinuirani rast neprofitnog marketinga predstavlja novi izazov za marketing menadžere. Brzi razvoj kompjutera,telekomunikacija i informacione tehnologije ima glavni uticaj na način stvaranja vrednosti za potrošače od strane organizacija i na sve aspekte marketinga. Mnoge organizacije nastoje da posluju na globalnom tržištu. Danas je skoro svaka organizacija na neki način povezana sa globalnom konkurencijom. Organizacije ne pokušavaju samo da ostvare prodaju lokalno proizvedenih proizvoda na internacionalnom tržištu, već i da kupuju i proizvode brojne komponente na tom tržištu. Mnoge organizacije formiraju strategijske alijanse sa inostranim organizacijama, čak i sa konkurentima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari