Odlomak

UVOD

Za efikasno funkcionisanje turističkog tržišta neophodni su posrednici među svim učesnicima, u poslovanju. Turističke agencije predstavljaju najrasprostranjeniji oblik posredovanja između turističke tražnje i ponude. Turističke agencije su privredno preduzeće koje usluge trećih preduzeća, potrebnih za putovanje i boravak, posreduje turistima ili te usluge nudi u posebnim kombinacijama kao nove sopstvene usluge. Jedan od važnijih partnera turističke agencije jeste, upravo, hotelsko preduzeće (zajedno sa ugostiteljstvom) koje pruža usluge smeštaja, ishrane i pića turistima, odnosno sve neophodne uluge kako bi se zadovoljila turistička potreba sa jedne strane i ostvarili pozitivni rezultati poslovanja sa druge.

 

 

 

TEHNOLOŠKA USLOVLJENOST I ZAJEDNIČKI EKONOMSKI INTERESI TURISTIČKIH AGENCIJA I HOTELIJERSTVA

Turističke agencije i hotelska preduzeća su najvažniji partneri u poslovanju na turističkom tržištu. Predmet njihove saradnje jesu osnovne vrste usluga koje nudi hotelijersko preduzeće: noćenje sa doručkom, polupansion (noćenje, doručak i jedan od glavnih obroka – ručak ili večera) i pun pansion (noćenje i sva tri obroka). Moguće je da turistička agencija želi da korisnicima svojih usluga obezbedi samo obrok u hotelu, pa stoga angažuje samo restoranske kapacitete hotela. Bitno je istaći da ugostiteljski kapaciteti, a u okviru njih I hotelski, predstavljaju nezamenljivi deo savremene usluge koju pruža turistička agencija. To svedoči o tehnološkoj isprepletenosti poslovanja ovih preduzeća, odnosno o upućenosti jednih na druge u okviru poslovanja.
Upućenost ovih preduzeća na saradnju prositiče iz zajedničkih ekonomskih interesa.Oni podrazumevaju saradnju koja treba da bude korisna i, po mogućstvu, dugotrajna, a počivana međusobnom razumevanju i poverenju. Turističke agencije moraju u ovom poslovnom odnosu, da budu sigurne u kvalitet usluga koje pružaju hotelska preduzeća. To je osnova da korisnici usluga turističkih agencija budu zadovoljni, iz čega i proizilazi i ekonosmki uspeh turističke agencije na dugoročnoj osnovi.
Ukoliko hotelsko preduzeće ne obezbedi odgovarajuću uslugu kako je to garantovala turistička agencija, onda ona snosi posledice (bilo da je nastupila kao posrednik u prodaji, bilo kao stvaralac sopstvenog aranžmana).
Hotelsko preduzeće je zainteresovano za saradnju sa turističkim agencijama pre svega zbog boljeg korišćenja kapaciteta. U tom slučaju, postoji i raskorak između potreba hotelskog preduzeća i turističke agencije. Naime, turističke agencije žele saradnju posebno urazdobljima najvećeg usredsređenja turističkog prometa tj. kad je glavna sezona.
S druge strane, hotelska preduzeća u tom razdoblju i nemaju većih problema sa prodajom kapaciteta.Potrebno je stoga uravnotežiti ove dve tendencije i naći osnove za saradnju u celogodišnjem periodu, i to ukoliko je moguće, na dugoročnoj osnovi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari