Odlomak

SREDISTE PAZNJE MARKETINGA
Peter Drucker, piše sledeće: ,, Budući da je svrha poslovanja da se stvore i zadrže kupci, ono ima samo dve centralne funkcije – marketing i inovaciju. Osnovna funkcija marketinga je da
privuče i zadrži kupce uz ostvarivanje profita.”

Šta nam ova tvrdnja govori? Da marketing ima centralnu ulogu u ostvarivanju poslovnog uspeha, pošto govori o stvaranju i zadržavanju kupaca. Neuspeh mnogih proizvoda, naročito onih u sektorima kao što su informacione tehnologije, često se pripisuju činjenici da je nedovoljno pažnje posvećeno potrebama kupaca. Istina je da je u svetu trgovine mnogo skuplje privući nove kupce nego zadržati postojeće.

Procenjeno je da su troškovi privlačenja novih kupaca do šest puta viši od troškova zadržavanja starih. Iz tog razloga, kompanije su usredsređene na marketing prepoznavanja važnosti izgrađivanja odnosa sa kupcima putem obezbeđivanja satisfakcije i važnosti privlačenja novih kupaca stvaranjem dodatne vrednosti. Prema Kotleru marketing je društveni i upravljački proces pomoću koga pojedinci i grupe – putem stvaranja, ponude i razmene proizvoda od vrednosti s drugima – dobijaju ono što im je potrebno ili što žele.

Gronroos u svojoj definiciji marketinga naglašava važnost izgradnje odnosa, u kojoj kaže da je cilj marketinga da ustanovi, razvije i komercijalizuje dugoročne odnose sa kupcima, tako
da ciljevi zainteresovanih strana budu ispunjeni. Pošto većinu tržišta karakteriše oštra konkurencija, ova tvrdnja ukazuje na potrebu da se nadgleda i razume konkurencija, jer rivali
su ti kojima će se kupci okrenuti u slučaju da njihove potrebe ne budu zadovoljene.

 
MARKETING KONCEPT

Marketing koncept može se izraziti kao ,, ostvarivanje korporativnih ciljeva kroz zadovoljavanje potreba kupaca bolje od konkurencije”. Iz tog razloga aktivnosti kompanije trebalo bi da budu usredsređene na obezbeđivanje satisfakcije kupaca, a ne na, recimo, prostu proizvodnju proizvoda. Ostvarivanje satisfakcije kupaca počiva na integrisanim naporima. Odgovornost za primenu ovog koncepta ne snosi samo odeljenje za marketing već bi trebalo da svoj deo odgovornosti snose svi, i odeljenje za proizvodnju, finansije, istraživanje i razvoj, inženjering, kao i druga odeljenja. I na kraju da bi se integrisani napori mogli ostvariti, menadžment kompanije mora da veruje u to da se korporativni ciljevi mogu ostvariti preko zadovoljnih kupaca neodmerene propagande kampanje, pošto to može da dovede do nezadovoljstva ukoliko performanse na zadovolje očekivanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari