Odlomak

UVOD
Svaki proizvod u toku svog razvoja mora da prođe kroz process dizajniranja. Dizajn polazi od definicije problema, zatim se nastavlja s programom neposrednih istraživanja i razvoja, što vodi do izrade projekta i prototipa.
Današnje shvatanje dizajna vezuje se za sveobuhvatni kvalitet proizvoda, inspirisan izraženom potrebom čoveka i društva u celini.
Uspeh postižu samo preduzeća koja imaju kvalitetne, pouzdane, atraktivne i estetski primamljive proizvode.
Proizvod je način na koji preduzeće usklađuje svoje mogućnosti sa potrebama i zahtevima kupca.
U konkurentskom svetu, marketing predstavlja bitni element za uspeh svake organizacije. Kompanije sve više dolaze do zaključka da se konkurentska prednost ostvaruje uviđanjem mogućnosti svih njihovih zaposlenih i njihovim uključivanjem u proces marketinga
Marketing je organizaciona funkcija i niz procesa kojima se kreira, komunicira i isporučuje vrednost potrošača i upravlja odnosima sa njima na način koji donosi korist kompaniji i svima koji su za nju zainteresovani.
U ovom radu su prikazani tehnički aspekti dizajna u kompaniji “Apple”, a akcenat je stavljen na to koliko je bitno imati dobar proizvod, dizajn i marketing u preduzeću.
 

 

 

DIZAJN [1]
Dizajn je primenjena umetnost koja nastaje procesom donošenja serije odluka koje imaju za cilj konstruisanje, oblikovanje ili kreiranje neceg promenljivog. Dizajn se obicno odvija po unapred određenom planu, ideji ili zamisli. Svrha dizajna je realizacija plana ili ideje koji mogu biti uzrokovani potrebom da se resi određen problem. Zbog toga se proces dizajna često definiše i kao proces rešavanja problema. Osoba koja se bavi dizajnom zove se dizajner.
Dizajn je naučna, stručna i stvaralačka disciplina, simbol kvaliteta proizvoda, kao i sistem, funkcija, skup aktivnosti, organizaciona celina i oblast menadžmenta u preduzeću – usmeren ka potpunom zadovoljenju potreba, zahteva i želja potrošača, ekonomskim i razvojnim ciljevima pojedinačnih preduzeća i privrede, unapređenju životne i radne sredine i okoline, kao i progresu društva u celini.
Dizajnom se teži unapred predvideti dopadljivost proizvoda koji se dizajnira ili afinitet pojedinih profila kupaca. Pored toga, veštački se stvara “moda” putem marketinga kako bi verovatnoća zadovoljenja ciljne grupe bila što veća.
Dizajn proizvoda nalazi se unutar trougla ograničenja:

•    krajnja upotreba kojoj je proizvod namenjen,
•    materijal od kojih je proizvod proizveden,
•    oprema i procesi koji se primenjuju u proizvodnji.

Dizajn prati društvene tendencije, povezan je sa modnim hirovima i zato se brzo menja i razvija nove stilove.
Za stvarni početak dizajna smatra se XIX vek, vek industrije. Veliki pronalasci su uslovili razvoj  dizajna (sijalica, mikrofon, mehanički nameštaj: stolice na okretanje, nameštaj koji se pirlagođava različitoj upotrebi, električni automobil itd.). Rađa se insitucija Svetskih izložbi na kojima se izlažu velelepna arhitektonska dela (Ajfelova kula i Kristalna palata). Braća Tonet otkrivaju način za savijanje drveta u lukove. Nameštaju se posvećuje više pažnje nego ikad, jer je naveliko moguće manipulisati njegovim dizajnom i proizvodnjom.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari