Odlomak

Timovi i grupe kao deo organizacionog ponasanja
Pojam organizacionog ponašanja
Koreni izučavanja organizacionog ponašanja sežu u daleku 1924. godinu i vezuju se za
poznati Hotorn eksperiment. Lari Kamings kaže da je organizaciono ponašanje način
razmišljanja, način shvatanja problema, sprovoĎenja istraživanja i pronalaženja odgovarajućih
rešenja.
Ako bismo želeli da sumiramo definiciju organizacionog ponašanja, onda je to
razumevanje, predviĎanje i kontrola ljudskog ponašanja u organizaciji. Izučavanje
organizacionog ponašanja bi trebalo da omogući shvatanje ponašanja ljudi u organizaciji.
Predmet organizacionog ponašanja je proučavanje ljudskog ponašanja, stavova i performansi u
organizacijama.
Izučavanje organizacionog ponašanja omogućava ljudima da zadobiju kompetentnosti
koje su im potrebne da bi bili uspešni radnici, voĎe tima ili menadžeri. Organizaciono ponašanje
omogućava shvatanje ljudske prirode, samim tim daje mogućnost za predviĎanje ponašanja
zaposlenih u odreĎenim situacijama, ali isto tako ukazuje i na to kako organizaciona sredina
utiče na ponašanje zaposlenih.
Čovek reaguje na sredinu tako što ispoljava odreĎeno ponašanje, a zadatak menadžera je
da to ponašanje usmeri. Ponašanje treba da bude takvo da obezbedi ostvarenje ciljeva
organizacije ali i individualnih ciljeva zaposlenih, jer će se samo na takav način željeno
ponašanje ponoviti i u budućnosti.
Organizaciono ponašanje predstavlja posebno područje menadžmenta i kao takvo se
smatra posebnom naučnom disciplinom. U organizacije spadaju razne vrste kompanija,
profesionalnih agencija, vladinih odeljenja, ali su to isto tako i lokalne sportske lige, političke
partije, trgovinske unije itd. Za sve njih isto važi: obezbediti članove je lako, ali pridobiti ih da
igraju zajedno je teže. Timovi i grupe kao deo organizacionog ponašanja
3
Pridobijanje ljudi da rade zajedno jedan je od rezultata izučavanja organizacionog
ponašanja. Ako su organizacije neefikasne, onda ćemo sve ostaviti na nižem nivou prosperiteta
od onog koji smo mogli da ostvarimo. Ako organizacija funkcioniše na takav način da svako
može da pruži najbolje od sebe i da zauzvrat ostvari odreĎene koristi onda će svi biti srećniji i
prosperitetniji.
N

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari