Odlomak

Upravljanje kvalitetom je menadžment disciplina koja se oslanja na saznanja drugih naučnih oblasti kao što su statistika, psihologija, ekonomija, informatika, teorija sistema i druge. Kombinacijom saznanja iz navedenih oblasti došlo je do naglog razvoja ove discipline, naročito kada se uzme u obzir njena široka praktična primena u svim oblastima poslovanja. Afirmaciji takvog pristupa doprinela je činjenica da preduzeće, ustvari, funkcioniše u modernom, tačnije rečeno, kvalitetu orijentisanom okruženju. Mogućnost primene ovog koncepta sve se više prostirala, kako u okviru preduzeća, tako i u okviru grana, što je ovaj koncept dovelo do nove pozicije u odnosu na druge discipline. Univerzalnost ovog koncepta ogleda se u uvođenju korisnih promena koje će imati pozitivne posledice u finansijskom i organizacionom pogledu, kao i u pogledu kulture preduzeća.

Danas nema organizacije, bilo u proizvodnom, bilo u uslužnom sektoru, koja se može nadati svom opstanku, a da u svoje svakodnevno razmišljanje i delovanje ne ugradi principe i alate kvaliteta. Snažne svetske potrošačke, tehnološke i poslovne sile radikalno menjaju koncepte kvaliteta i načine upravljanja njime. Svaki proizvod je definisan sa više atributa, a jedan od njih je kvalitet. Kvalitet označava vrednost, valjanost neke stvari, njenu primerenost određenim uzorima, zahtevima, normama. Pojam kvaliteta proširuje se i na celokupnost življenja. Kvalitet je kompleksno i multidisciplinarno područje tehničkog, ekonomskog, psihološkog, pravnog i opštedruštvenog značenja. Neophodno je shvatiti da je kvalitet put za preživljavanje i razvoj organizacije u novim uslovima koji su izraženi tehnološkim, ekonomskim, političkim i međunarodnim promenama. Opredeljenje vodstva organizacije za unapređenje kvaliteta mora biti potpuno. Ostvaruje se jasno definisanom politikom kvaliteta koja se provodi u svima strateškim, taktičnim i operativnim planovima organizacije.

Izvrsnost u poslovanju podrazumeva zadovoljenje ili nadmašivanje očekivanja i potreba vlasnika kapitala, kupaca, dobavljača, partnera, zaposlenih, društva i okoline.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 32 stranica
  • Upravljanje kvalitetom Doc. dr Ivona Zenović
  • Školska godina: Doc. dr Ivona Zenović
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Beograd,  Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije  

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari