Odlomak

UVOD
Trgovina na malo postaje sve značajniji učesnik u kanalima marketinga kako u razvijenim zemljama tako i u zemljama u razvoju. Maloprodavci su učesnici u kanalu marketinga, koji su, prvenstveno, angažovani u prodaji robe i usluge za ličnu potrošnju.  Snaga maloprodavaca u kanalima marketinga raste zbog brojnih razloga kao što su povećanjeu koncentraciji i kupovnoj snazi nosilaca maloprodajnih funkcija, primena novih tehnologija i upotrebe modernih marketing koncepta i tehnika prodaje.
Tržište EU je jedinstveno tržište koje ima tretman unutrašnje trgovine. Trgovinska preduzeća učestvuju sa 1/3 od ukupnog broja preduzeća koja aktivno deluju na tržištu EU. Podaci govore da od 20 maloprodajnih kompanija u svetu sa najvećom privrednom aktivnoštu 9 je iz EU.  Sa približavanjem Republike Srbije članstvu u EU raste značaj razvoja i restruktuiranja trgovine i maloprodaje, kako bi postali konkurentni na ovom razvijenom tržištu. Stoga su neophodne promene u celokupnom funkcionisanju preduzeća, njihovom procesu nabavke i prodaje.
Na domaćem tržištu u toku je proces napuštanja tradicionalne i izgradnje potpuno nove strukture kanala marketinga. Inostrane trgovinske kompanije, pretežno iz okolnih zemalja i sa tržišta EU pokazuju interes za dolazak na naše tržište. Domaće trgovinske kompanije nalaze se u procesu intenzivne transforamcije i poslovnog restruktuiranja. Liberalizacija tržišta podstiče konkurenciju i borbu za opstanak u kanalima marketinga. U predstojećem periodu treba očekivati još intenzivnije promene u strukturi kanala marketinga na našem tržištu. Intenziviraće se svi oblici konkurencije između brojnih institucija kanala marketinga koje su već afitmisane na tržištu EU. Zaokret u izgradnji modernog domaćeg tržišta biće obeležen punom afiramcijom svih institucija kanala marketinga.
Trgovina na malo (maloprodaja) je prodaja robe/usluga potrošačima radi zadovoljavanja ličnih potreba ili potreba domaćinstva.
Za trgovinu R Srbije je karakteristično da dobavljači finansiraju zalihe, pa čak u značajnoj meri i njeno tekuće poslovanje. To znači da naši trgovci posluju sa tuđom robom i po svojoj suštini su komisionog tipa, što se odražava na čitavu privredu.
Predmet ovog seminarskog rada, kao i cilj istraživanja jeste sagledavanje procesa nabavke trgovinskog preduzeća kao poslovnog kupca, učesnika u ovom procesu, odnosa koji se uspostavljaju i prava i obaveza. Istraživanje će se vršiti na primeru domaćeg trgovinske kompanije „Univerexport“ Novi Sad  i njenog procesa nabavke za grupu proizvoda.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari