Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio dankam 11. mart 2014. Prijavi dokument
UVOD
Trgovina na malo postaje sve značajniji učesnik u kanalima marketinga kako u razvijenim zemljama tako i u zemljama u razvoju. Maloprodavci su učesnici u kanalu marketinga, koji su, prvenstveno, angažovani u prodaji robe i usluge za ličnu potrošnju. Snaga maloprodavaca u kanalima marketinga raste zbog brojnih razloga kao što su povećanjeu koncentraciji i kupovnoj snazi nosilaca maloprodajnih funkcija, primena novih tehnologija i upotrebe modernih marketing koncepta i tehnika prodaje.
Tržište EU je jedinstveno tržište koje ima tretman unutrašnje trgovine. Trgovinska preduzeća učestvuju sa 1/3 od ukupnog broja preduzeća koja aktivno deluju na tržištu EU. Podaci govore da od 20 maloprodajnih kompanija u svetu sa najvećom privrednom aktivnoštu 9 je iz EU. Sa približavanjem Republike Srbije članstvu u EU raste značaj razvoja i restruktuiranja trgovine i maloprodaje, kako bi postali konkurentni na ovom razvijenom tržištu. Stoga su neophodne promene u celokupnom funkcionisanju preduzeća, njihovom procesu nabavke i prodaje.
Na domaćem tržištu u toku je proces napuštanja tradicionalne i izgradnje potpuno nove strukture kanala marketinga. Inostrane trgovinske kompanije, pretežno iz okolnih zemalja i sa tržišta EU pokazuju interes za dolazak na naše tržište. Domaće trgovinske kompanije nalaze se u procesu intenzivne transforamcije i poslovnog restruktuiranja. Liberalizacija tržišta podstiče konkurenciju i borbu za opstanak u kanalima marketinga. U predstojećem periodu treba očekivati još intenzivnije promene u strukturi kanala marketinga na našem tržištu. Intenziviraće se svi oblici konkurencije između brojnih institucija kanala marketinga koje su već afitmisane na tržištu EU. Zaokret u izgradnji modernog domaćeg tržišta biće obeležen punom afiramcijom svih institucija kanala marketinga.
Trgovina na malo (maloprodaja) je prodaja robe/usluga potrošačima radi zadovoljavanja ličnih potreba ili potreba domaćinstva.
Za trgovinu R Srbije je karakteristično da dobavljači finansiraju zalihe, pa čak u značajnoj meri i njeno tekuće poslovanje. To znači da naši trgovci posluju sa tuđom robom i po svojoj suštini su komisionog tipa, što se odražava na čitavu privredu.
Predmet ovog seminarskog rada, kao i cilj istraživanja jeste sagledavanje procesa nabavke trgovinskog preduzeća kao poslovnog kupca, učesnika u ovom procesu, odnosa koji se uspostavljaju i prava i obaveza. Istraživanje će se vršiti na primeru domaćeg trgovinske kompanije „Univerexport“ Novi Sad i njenog procesa nabavke za grupu proizvoda.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.