Frikcione spojnice
Objavio TeodoraStreber12 11. decembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio andichanxx 14. februar 2014. Prijavi dokument
Uvod
Troškovi su vrednosti utrošene u reprodukciju. Pošto je saobraćaj vrlo specifična saobraćajna grana koja se bavi proizvodnjom saobraćajnih usluga ovde su troškovi jednaki troškovima proizvodnje.
Da bi proizvod bio sirovina ili gotov proizvod i da bi došli do krajnjeg potrošača treba da prođu određeni put, taj put se plaća, to su saobraćajne usluge, to su dodatni troškovi, a ukupne troškove snosi kranji korisnik tj.potrošač. Za sagledavanje troškova u saobraćaju neophodno je poznavanje robe za proizvodnu potrošnju (sirovine) i sa druge strane robe za široku potrošnju (ulje, hleb, garderoba..). U oba slučaja troškovi su vrlo veliki, ali kod robe za proizvodnu potršonju taj proces se umnožava do dobijanja gotovog proizvoda na način da ima nekoliko puta prevoznih usluga i korišćenja nekoliko vrsta transporstnih sredstava tako da troškovi transporta nekad izađu i na 40-50% (nafta, plin, ruda koja služi za proizvodnju obojene metlurgije).
Troškovi u saobraćaju
Nisu svi troškovi u saobraćaju dodatni troškovi. Ima dosta troškova koji su čisto prometni a to su:
Najveći problem ovih troškova predstavlja neracionalno pravljenje tj nedovoljna iskorišćenost kapaciteta
Transportni troškovi predstavaljaju vrednost trošenja transportnih sredstava koji se naziva amortizacija ali i trošenje saobraćajne infrastrukture, troškovi goriva, ulja, radne snage, sredstava za održavanje, drumarine, osiguranje. Znači, to su troškovi koji se u teoriji i praksi u saobraćajnim preduzećima evidentiraju prema činiocima procesa rada i to:
1) Troškovi sredstava za rad gde spadaju:
• Amortizacija transportnih sredstava koja može biti funkcionalna ili prema broju pređenih kilometara
• Troškovi investicionog održavanja (tekuće ili plansko)
• Troškovi ulja
• Troškovi osiguranja vozila, kamate za sredstva
2) Troškovi predmeta rada energije:
• Goriva, maziva, ulja
• Transportni materijal
• Potrošni materijal (rezervni delovi)
• Kamate za obrtna sredstva
• Drumarina
3) Troškovi radne snage u saobraćaju:
• Zarada zaposlenih
• Doprinosi za zaposlene
• Davanja koja pripadaju radnicima na putu u vidu dnevnica
• Plaćanje noćnog, prekovremenog rada
• Izgradnja obdaništa
• Obezbeđivanje stambenih uslova
Nosilac troškova u proizvodnji robe je proizvod.
U saobraćaju nosilac troškova je saobraćajna usluga koja se izražava brojem pređenih neto-putničkih kilometara ili neto-tonskih kilometara u prevozu robe . jedinica mere u robnom saobraćaju je neto-tonski kilometar, a to znači da je saobraćajna usluga izražena u promeni mesta 1t robe na 1 km odstojanja. To drugim rečima znači da je neto-tonski km rezultanta dveju veličina: težine i daljine pređenog puta
Objavio TeodoraStreber12 11. decembar 2024.
Objavio Stankoviccd 05. decembar 2024.
Objavio trujke 18. novembar 2024.
Objavio ivanica003 11. decembar 2024.
Objavio Anastasija25 11. decembar 2024.
Objavio TeodoraStreber12 11. decembar 2024.
Objavio ivanica003 11. decembar 2024.
Objavio Anastasija25 11. decembar 2024.
Objavio Majizam 11. decembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.