Odlomak

1.Teorijski deo projekta

1.1. Definicija problema

Dečije svađe jesu česte. Naročito kada se radi o većoj grupi dece kakva je sadržana upravo u vrtićima. Ali kako sam naslov seminarkog rada ne zahteva pisanje o dečijem sukobu u vrtiću, pokušaću da se fokusiram na skube uopšte kao i na srž samog problema. Naime, dečija svađa jeste česta ali i bezazlena. Koliko god da ona nama posmatračima ponekad deluje strašno ili pak kao da se javila izvesna mržnja među decom, već u nekom sledećem trenutku sigurno će se igrati zajedno i ponašati kao da se ništa nije desilo. U takvim situacijama, naročito ako je u pitanju veća grupa dece, stav i ponašanje odraslih je veoma važan. Važno je da odrasla osoba pomogne onoliko koliko je u njegovoj moći da se sukob brzo razreši.
Postoji veliki broj usmerenih aktivnosti koje se mogu sprovesti da deca koja su se sukobila na svađu zaborave i nastave druženje.
Posmatrajući decu u vrtiću primećujem da se deca često sukobe sa jednim istim dečakom, što me navodi na razmišljanje o tome da je možda problem upravo u izvesnom dečaku.
•    Dr Marko Marković (dečiji lekar iz Šapca) je u svom Bukvaru detinjstva agresivnost  opisao kao neurotični sadržaj koji sve češće ispunjava decu u našem vremenu. Srž ovog problema leži često i u samom problemu u porodici.
•    Ne mora da postoji izvesna doza zlostavljanja da bi se u deci javila agresivnost, dovoljno je samo često vikanje na dete, da bi dete taj način ophođenja prema njemu u porodici počelo da primenjuje i na svoje drugove u vrtiću, ostalu braću ili sestre. Strogo vaspitanje roditelja može da izazove problematično ponašanje kod dece.
Sukobi među decom nastaju kao spoj dva ili više različitih dečijih karaktera. A uzroci svađe mogu biti najčešće zbog: deficita pažnje posvećene jednom detetu; oko predmeta ili igračke; nastaju i iz ljubomore i zavisti dece (jedno prema drugom).
Ako je ovakva osobina primetna kod jednog deteta u grupi, potrebno je pažljiv pristup vaspitača/roditelja takvom detetu, jer povređivanje ega deteta takođe uzrokuje agresivnost.

1.2. Predmet istraživanja

Predmet istraživanja na temu dečijih sukoba jeste posmatranje ponašanja dece u različitim situacijama; posmatranje prilagođavanja pojedinaca u formiranoj grupi dece u vrtiću.

1.3. Cilj istraživanja

Važno je utvrditi prave razloge dečijih sukoba i utvrditi koje se dete u grupi najčešće sukobi, jer je to jedini mogući način da se reaguje preventivno i da se sukobi spreče.
Svađi često sleduje i fizički obračun koji je potrebno iskoreniti u najranijem detinjstvu. To se u današnje vreme postiže veoma lako. Uključivanjem dece u različite aktivnosti  i igru postiže se to da deci ostaje premalo energije za izazivanje sukoba i stvaranje negativne atmosfere.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari