Odlomak

Strategija

  • Strategija – planska odluka kojom se određuju osnovni načini ostvarivanja ciljeva poslovanja preduzeća i elementi procesa upravljanja
  • Strategijsko upravljanje – upravljanje konkurentskom prednošću t.j. proces identifikovanja, razvoja i preuzimanja prednosti u užim oblastima poslovanja
  • Cilj strategijskog upravljanja – postizanje konkurentne prednosti !

Strategijsko planiranje

  • Planiranje – faza menadžmenta u kojoj se na osnovu iskustva iz prošlosti donose odluke KAKO i GDE u budućnosti.
  • Strategijsko planiranje – upravljački proces razvoja i održavanja aktivnog odnosa između ciljeva i resursa preduzeća i šansi iz okruženja.
  • Zadatak strategijskog planiranja – stvaranje mogućnosti za aktivno reagovanje preduzeća na izazove koji se pojavljuju u okruženju.

Principi strategijskog planiranja

  • Identifikovanje strategijskih poslovnih jedinica
  • Zasnovanost procesa planiranja na podacima, činjenicama
  • Uspeh mora biti odraz tržišne pozicije preduzeća
  • Fokus mora biti usmeren na marketing, proizvodnju i distribuciju
  • Poslovanje mora biti u skladu sa mogućnostima, a ne ambicijama

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari