Odlomak

USPEŠNA PREZENTACIJA

Uvod

Prezentacija predstavlja reč ili termin kojim se opisuje ono što govornik radi pred slušaocima, budući da je svaki govor pred jednom ili više osoba prezentacija misli, emocija, stavova, podataka i informacija.

Najznačajnija stvar za uspeh prezentacije je da ju je govornik celu ili barem najvećim delom sam pripremio, jer je tokom prezentovanja određene pojave ili stvari (a to može biti proizvod ili usluga preduzeća) i sam izložen oceni prisutnih slušalaca. Pažljivom pripremom prezentacije, kako ideja i činjenica koje će prezentovati, tako i samog nastupa, govornici povećavaju šansu da njihova prezentacija bude uspešna. Takođe, pripremom i treningom govornici pomažu sebi da odagnaju strah i da se oslobode da kažu šta žele i da tako uspešno okončaju prezentaciju.

Ukoliko govornik zna da ga čeka važan razgovor ili prezentacija dobro će se pripremiti kako bi ostavio najbolji mogući utisak, „izglancaće“ svoje reči, trudiće se da govori i izgleda dobro, tako da su lični stav, govor i gestovi osnova dobre i kvalitetne prezentacije. S obzirom da se svaka slika koju govornik o sebi stvori u glavi može opisati rečima i prezentovati prisutnima, što je jasnija slika i dublja emocija koja se pri tome javlja jasniji će biti i prenos misli rečima kojima će oblikovati sliku pred slušaocima.

Presudna komponenta izrade dobre prezentacije jeste da, pre svega, mora stajati dobra, jasna i uverljiva priča. Iako su jak glas, odgovarajući pokreti i vešti odgovori na izazovna pitanja važni faktori, nijedan od njih neće doneti istinski snažnu prezentaciju, ako je priča nejasna i ako ne vodi slušaoce direktno tamo gde govornik želi.

Komunikacija u marketingu – lična prodaja i prezentacija

Jedan od oblika promocije jeste lična prodaja, kojom prodavac nastoji da informiše i motiviše kupca da stekne određene sklonosti ka proizvodu ili usluzi, što dovodi do čina kupoprodaje. Za razliku od ostalih, tzv. „bezličnih“ oblika komunikacije lična prodaja kao lično komuniciranje sa kupcima najneposrednije može uticati na plasman proizvoda. Prednost ovog načina komuniciranja je u njegovoj elastičnosti, s obzirom da je proces komuniciranja dvostran, minimizira mogućnost izgubljenog napora i može dovesti do zaključivanja kupoprodaje. Njen osnovni nedostatak je visoki troškovi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari