Odlomak

VELEPRODAJA MARKETING I NOVE TEHNOLOGIJE
Tehnologija je skup znanja o postupcima i procesima koji se primenjuju u obradi i primeni materijala i montazi sastavnih delova u proizvodnji,ali i u drugim oblastima ljudske aktivnosti,kao i skup samih postupaka i procesa.Skup postupaka I procesa u raznim oblastima ljudske delatnosti moze se oznaciti tehnologijom u uzem smislu,a zajedno sa tehnoloskim znanjima tehnologijom u sirem smislu.Tehnoloske inovacije su prva primena nauke I tehnologije u novom smeru sa komercijalnim uspehom.Tehnoloske inovacije ukljucuju nove proizvode I procese i/ili znacajne tehnoloske promene u proizvodima I procesima. Najuniverzalnija definicija inovacija bi glasila da inovacija podrazumeva obnavljanje i širenje dijapazona proizvoda, usluga i njihovih tržišta; uspostavljanje novih načina proizvodnje, nabavke i distribucije; uvođenje promena u način upravljanja, organizaciju rada, uslove za rad i veštine radne snage.
Jasnija i kraća definicija bi bila da su inovacije transformacija ideja u nove ili unapređene tehnološke procese ili proizvode sa izlaskom na tržište, nove organizacione sisteme ili nov pristup uslugama.Nove tehnologije kreiraju glavne dugorocne posledice koje nekad nisu dovoljno sagledive.Novi talas tehnologije moze sa sobom doneti zamenu I nestajanje postojecih proizvoda pa I celih preduzeca.U nekim privrednim granama I delatnostima tehnoloske promene su brze (proizvodnja kompjutera,mobilnih telefona…),dok su u nekim sporije.
Inovacija je uspesna ako je moguce njenom komercijalizacijom povratiti sredstva investirana u njen razvoj I ostvariti odgovarajuci profit.Ona ukljucuje skup naucnih,tehnickih,organizacionih,finansijskih I komercijalnih aktivnosti.Inovacije se mogu kvalifikovati na razlicite nacine:
Po uticaju na produktivnost:

  • radno intenzivne
  • kapitalno intenzivne

Po relativnom znacaju u inovacionom procesu:

  • inkrementalne:ukljucuju adaptaciju,poboljsanje I usavrsavanje postojecih proizvoda I usluga i/ili sistema proizvodnje I distribucije
  • radikalne:uvodjenej potpuno novih proizvoda I usluga ili novih sistema proizvodnje I distribucije.

Uglavnom nove firme primenjuju radikalne inovacije.
Prema rezultatu inovacione aktivnosti:

  • proces
  • proizvod

Prema obimu promene koje izazivaju na proizvodu:

  • komponente
  • arhitekturne

Prema ukupnom uticaju na poslovnu aktivnost:

  • odrzive
  • disruptivne.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari