Odlomak

UVOD
Nepravedno je što je dugo vreme biznis bio rezervisan samo za muškarce, a nažalost jasno je i da muškarci nerado prihvataju ideju o ženi “na svojoj teritoriji”. Svidelo se to njima ili ne žene su već odavno tamo.
Dakle, različitosti se ne ogledaju samo u toliko očitim fizičkim razlikama, one se šire i na društveni te i na emocionalno – psihološki profil pola. Negde leže osnovne pretpostavke, odnosno uslovi za uspešnost u menadžmentu. Mozak žene je ključ njenog uspeha.
U našem društvu postoji uverenje da muškarci i žene imaju iste mogućnosti, predispozicije i potencijale potrebne za uspešno bavljenje biznisom. Istina je zapravo da bi trebali imati samo iste želje za razvoj svojih potencijala.
Prvobitna podela rada u mnogome je opredelila i današnji stav prema ulogama muškaraca i žena. Dok su muškarci branili ognjište i lovili, žene su prikupljale plodove i odgajale potomstvo. Prema takvoj podeli razvijala su se i tela – muškarci su postali krupniji i veći od žena. Kako bi odgovorio na specifične zadatke i mozak se kod muškaraca i žena razvijao na različit način.
Muškarci i žene različito razmišljaju, različito veruju, imaju različit pogled na stvari te različite prioritete i različito se ponašaju.
Žene imaju razvijeniju intuiciju i po pravilu veći emocionalni koeficijent od muškaraca. A kako istraživanja pokuazuju mogu se slobodnije osloniti i na svoju izuzetno razvijenu intuiciju, jer je centar za ove osećaje smešten u desnoj hemisferi mozga koja je kod žena mnogo aktivnija nego kod muškaraca.
Stav po kojem su žene manje sposobne od muškaraca za obavljanje menadžerskih poslova zajednički je za većinu društava u svetu. Žene menadžeri uglavnom su pozicionirane na nižim razinama u organizacijskoj hijerarahiji i raspolažu značajno manjom moći od svojih kolega muškaraca. Postojanje “staklenog plafona”, kao globalnog fenomena očito je i Srbiji.
Prema izveštaju International Labor Organization (ILO), iako žene predstavljaju više od 40% svetske radne snage, njihov ukupni udeo u menadžerskim pozicijama u mnogim zemljama retko prelazi 20%.
Biznis je vekovima pripadao muškarcima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari