Odlomak

Analiza programa nastave hemije pokazuje da se u njemu veoma brzo prelazi sa jednog nivoa učenja na drugi. Na samom početku učenja hemije, objašnjavaju se pojmovi materija i supstanca. Neposredno nakon toga, obrađuje se struktura supstance, kao i struktura samih čestica što bi trebalo da doprinese objedinjenom razumevanju tih početnih pojmova.

Da bi učenici sa uspehom usvajali nova znanja koja obiluju apstraktnim pojmovima vezanim za atomsko- molekulski nivo, nastavnici različitim načinima predstavljanja (crtežima, šemama, modelima, projekcijama, animacijama) pomažu učenicima u njihovom razumevanju. Na taj način usmeravaju učenike na razmišljanje o pojedinačnim česticama. Pri obradi ove nastavne teme, nastavnici pokazuju modele nekih molekula. Kada govorimo o simboličnom nivou, bez obzira na to što simboli predstavljaju dobar način komuniciranja, problema najviše imaju učenici sedmog razreda, pre svega zbog toga što su novi pojmovi vezani za atom i atomsku strukturu potpuno nepoznati. Oni nedovoljno prave razliku između atoma i molekula, a poseban problem im predstavlja i to što simboli i formule imaju kvalitativna i kvantitativna značenja.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Hemija

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari