Odlomak

1. POJAM DOGAĐAJA
Događaji su skupovi ograničenog trajanja, određeni mjestom, vremenom održavanja, učesnicima, motivima i ciljevima okupljanja. Gledano u ekonomskom smislu sam događaj predstavlja ponudu koja se nalazi na tržištu u procesu razmjene sa ciljem zadovoljenja potreba potrošača. Zbog svoje orginalnosti i specifičnih karakteristika, događaji su postali posebno područije izučavanja menadžmenta u sve većem broju akademskih ustanova.
Ljudi uglavnom znaju i očekuju da su događaji ograničenog trajanja što ih i čini privlačnim.
Pojedini događaji su po svom obimu i sadržaju prilično interesantni i bitni pa samim tim privlače i značajan broj posjetilaca, imaju veću medijsku pokrivenost i pažnju i stvaraju značajnu ekonomsku korist.

1.1. KLASIFIKACIJA DOGAĐAJA

Osnovna podjela događaja je na planirane i neplanirane događaje. U planirane događaje ubrajamo one koji zahtjevaju postavljanje, menadžment, izvršioce i određeno vremensko trajanje, dok neplanirani događaji kao što su prirodne katastrofe, nezgode idr. neće biti detaljno analizirani.
Po veličini i obimu događaje dijelimo na sledeće 3 vrste:
Mega – svojim obimom i veličinom utiče na ukupnu aktivnost zemlje domaćina, a medijski je globalno pokriven ( Olimpijske igre, FIFA svjetsko prvenstvo itd ).
Hallmark – je događaj sa prepoznatljivom kvalitetom programa. Privlače veliku pažnju javnosti, doprinose izgrađivanju imidža, održavaju tradiciju, ostvaruju konkuretsku prednost ( karneval u Riju, Oktobarfest u Minhenu, Vimbldon itd ).
Glavni – su događaji velikog obima, takođe privlače veliki broj posjetilaca, a organizatoru omogućuju ostvarivanje dobrih ekonomskih rezultata. Često su sportski orijentisani ( Formula 1, Grand Pri itd ).

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari