Odlomak

Kontunuirana potreba preduzeća da fleksibilno reaguje na promene globalne konkurencije itehnologije, afirmiše medjunarodno poslovno povezivanje, čak i u slučajevima gde su akteri direktni konkurenti. Za razliku od tradicionalnog pristupa koji se uglavnom zasnivao na samostalnoj ekspanziji, pripajanju drugih firmi (Mergers and Acquisition) ili zajedničkim poslovnim ulaganjima (Joint Ventures), u savremenim uslovima globalizacije ekonomskog okruženja, težište se pomera u pravcu afirmisanja onih oblika poslovnog povezivanja gde se zadržava samostalnost ekonomskih aktera, ali se, istovremeno, kombinovanjem snaga i interesa preduzeća maksimiziraju asimetrične prednosti, tj. favorizuju se strategijske alijanse kao oblik međukompanijskog povezivanja.
Međunarodni turizam po svim bitnim pokazateljima, u globalnim razmerama, u drugoj polovini XX i početkom XXI veka, zauzima jednu od vodećih pozicija u svetskoj privredi. Broj učesnika u međunarodnom turizmu približio se cifri od milijarde i dvesta miliona učesnika, a devizni priliv od turizma prešao je cifru od 1.260 milijardi USD globalno. Više od dve trećine ukupnog turističkog prometa ostvaruje se u hotelijerstvu i ugostiteljstvu, što je najbolja potvrda značaja ove delatnosti, kako za razvoj turizma, tako i za ukupni privredni razvoj. Sve prognoze relevantnih institucija ukazuju da će ova delatnost nastaviti sa dinamičnom stopom rasta, što će učvrstiti njenu poziciju u privrednom razvoju u svetskim razmerama.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 41 stranica
  • Menadžment operacija dr Slavica Kostić Nikolić
  • Školska godina: dr Slavica Kostić Nikolić
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET MEGATREND - Fakultet za međunarodnu ekonomiju  

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari