Noseći sistem
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio izuzetnanagrada 31. maj 2014. Prijavi dokument
Čovek kao faktor bezbednosti u saobraćaju
1. Uvod
Bezbednost drumskog saobraćaja je naučna disciplina koja primenom naučne metodologije prati, izučava,i objašanjava pojavne oblike ugrožavanja ljudi i imovine u saobraćaju (fenomenologija), strategiju u sprečavanju saobraćajnih nezgoda, uslova i uzroka(etiologiju), izgradnjom efikasnog sistema zaštite ugroženih vrednosti ljudi i imovine u saobraćaju preventivnim i represivnim aktivnostima.
Osnovne faktore bezbednosti saobraćaja možemo podeliti na objektivne i subjektivne. Oni ne deluju izolovano nego predstavljaju strukturnu celinu u okviru koje razlikujemo po snazi svog uticaja, neki faktori se pojavljuju kod većeg a neki kod manjeg broja saobraćajnih nezgoda.
U subjektivne fakotore spadaju:
• Društveni faktori
• Tehnički faktori
• Prirodni faktori
U objektivne faktore spadaju čovek i njegove psihofizičke karakteristike.
U okviru društvenih faktora na broj saobraćajanih nezgoda, odnosno stanja bezbednosti saobraćaja u određenjoj meri, između ostalog utiče sledeće:
1. Društveno ekonomski nivo
2. Struktura privrede i raspored prirodnog bogatstva
3. Razni istorijski i demografski uticaji
4. Dostignut nivo opšte i saobraćajno-tehničke kulture
5. Struktura saobraćaja
6. Organizacija i funkcionisanje čitavog saobraćajanog sistema
7. Ekonomski položaj saobraćaja kao privredne grane
8. Efikasnost mera društvene intervencije
9. Uslovi u kojima se ljudi pripremaju za učešće u saobraćaju
10. Migracija stanovništva
11. Tretman saobraćaja urbanističkim i prostornim planovima
12. Međunarodni položaj, obim i struktura inostranog saobraćaja
13. Tempo razvoja saobraćaja i sposobnosti društva da taj razvoj prati adaptacijom prostora i pripremom ljudi za saobraćaj
U okviru tehničkih faktora na broj saobraćajnih nezgoda, odnosno na stanje bezbednosti saobraćaja naročito utiče:
1. Stanje rasprostranjenosti putne mreže
2. Oprema puta
3. Način upravljanja i regulisanje saobraćaja
4. Organizacija i efikasnost održavanja putne mreže
5. Uređenost okoline puta
6. Uslovi eksplotacija vozila
7. Stanje i struktura voznog parka
8. Snabdevenost rezervnim delovima
9. Organizacija i efikasnost servisne službe
U okviru prirodnih faktora na broj saobraćjanih nezgoda, odnosno na stanje bezbednosti saobraćaja naročito utiče:
1. Opšti klimatski uslovi
2. Geografski uslovi
3. Meteorološki uslovi (temperatura, vlažnost, vazdušni pritisak itd.)
4. Metereološke pojave (kiša,sneg,magla,led i dr.)
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ___tamara12345 31. januar 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.